Potraviny, ktoré vypadávajú z plných kuchynských skriniek alebo spolujazdkyňa v aute s hlavou nalepenou na bočnom okne, keďže auto je preplnené nákupom. Aj tak vyzerala reklamná kampaň nemeckého reťazca Lidl, ktorá nahnevala Slovenskú poľnohospodársku a potravinársku komoru (SPPK). Až tak, že pred koncom roka poslala sťažnosť Rade pre reklamu (RPR). Reťazcu vyčíta, že kampaňou nabáda spotrebiteľov na plytvanie, znehodnocuje ňou hodnotu potravín, a preto je neetická.
„Už sa musí skončiť obdobie, v ktorom dovoľujeme nadnárodným obchodným reťazcom robiť si pomaly čokoľvek. Čo je to za doba, keď v období covidovej a environmentálnej krízy sú ľudia prostredníctvom reklám nabádaní k plytvaniu potravinami, nezmyselnému nakupovaniu?“ rozhorčoval sa predseda SPPK Emil Macho.
Reklamy Lidlu nabádajú na plytvanie, tvrdí komora agropotravinárov. Reťazec kritiku odmieta
Rada na strane Lidla: nemožno to brať doslovne
Arbitrážna komisia Rady pre reklamu však v polovici januára rozhodla, že spoty v rámci kampane nie sú v rozpore s Etickým kódexom reklamnej praxe a sťažnosť SPPK je neopodstatnená.
„Je pravdou a Komisia si je tejto skutočnosti plne vedomá, že aktuálne spoločenské nastavenie podporuje skôr názor, ktorý je proti plytvaniu potravinami a nabádanie k neuváženému nakupovaniu vyvoláva polemiky, respektíve je spájané s negatívnymi reakciami, napríklad aj vo vzťahu k životnému prostrediu, tak ako uvádza aj samotný sťažovateľ. Trendom je, naopak, apel na racionálne nakupovanie, ktoré zohľadňuje pozitívny prístup k zdrojom, k životnému prostrediu či primeranej spotrebe,“ píše v odôvodnení rozhodnutia komisia RPR.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?