Čínski predajcovia automobilov čelia od začiatku roka stratám za 17,58 miliardy eur. Zákazníci odkladajú veľké nákupy a vozidlá sa hromadia na predajných plochách. Díleri vyzvali vládu, aby vzhľadom na rozsiahle problémy v odvetví pozornejšie monitorovala situáciu. Mala by podľa nich tiež predložiť väčšiu finančnú podporu.
Predaju elektrických vozidiel sa v Číne pomerne darí. Celkový maloobchodný predaj osobných automobilov je však slabší a v septembri sa očakáva jeho medziročný nárast o iba štyri percentá. Za prudký nárast predaja vozidiel na nové palivá sú z veľkej časti zodpovedné vládne dotácie, ktoré vodičov nabádajú na výmenu starších vozidiel. Predajcovia však majú problémy pre pokračujúcu cenovú vojnu v odvetví.
Najpredávanejšia automobilová značka v krajine, BYD, začala začiatkom roka novú vlnu zliav. Podľa Bloombergu je to posledný krok v divokom závode o znižovaní nákladov, ktorý prebieha od začiatku roka 2023 v snahe prinútiť zákazníkov k nákupu ďalších áut.
Čínska asociácia predajcov automobilov poznamenala, že za straty predajcov môže slabá spotreba. Dodala, že úroveň veľkoobchodných zásob je vysoká, čo znamená, že showroomy sú nútené vypredávať prebytočné zásoby za čo najnižšie ceny.