„S usmiatou tvárou svojho loga tentoraz v úlohe kapitána Slovensko bude musieť naplno využiť aj svoju povestnú vynaliezavosť a flexibilitu,“ dodal šéf slovenskej diplomacie.

„Je to logo moderné, a my chceme byť moderní,“ povedal o logu predseda vlády Robert Fico. Európska únia je podľa neho úžasný projekt a sme radi, že sme jeho súčasťou. Fico si tiež myslí, že predsedníctvo je najvýznamnejšia udalosť v zahraničnej aj domácej politike od vstupu Slovenska do EÚ. „Chceme byť ľudskou tvárou a zrozumiteľným hlasom Európskej únie,“ dodal Fico o úlohe Slovenska v Rade EÚ. „Nech už voľby dopadnú akokoľvek, minimálne dnes mám presvedčenie, že Slovensko je na túto významnú udalosť dobre pripravené,“ vyhlásil premiér na brífingu pre médiá.

Logo stálo 4 500 eur, vzišlo z verejnej súťaže, v ktorej bolo prihlásených 229 návrhov od odborníkov aj laikov. Návrhy hodnotila odborná komisia, ktorej členmi okrem zástupcov rezortu zahraničia boli aj traja externí odborníci na dizajn a reklamu. Nimi boli rektor Vysokej školy výtvarných umení (VŠVU) Stanislav Stankoci, prezident Klubu reklamných agentúr Slovenska Róbert Slovák a vedúci Katedry vizuálnej komunikácie VŠVU Pavel Choma.

Logo je kľúčovým prvkom identity predsedníctva. Bude figurovať na dokumentoch, prezentačno-propagačných predmetoch, brožúrach, banneroch či oficiálnych komunikačných kanáloch počas predsedníckych podujatí na Slovensku i v zahraničí. Používanie špecifického národného loga je zaužívanou európskou praxou a pomáha odlíšiť a zviditeľniť predsedníctvo konkrétnej krajiny.