Spoločnosť Lucid Motors si kladie vysoké ciele so svojím pripravovaným elektromobilom Gravity SUV, ktorý má prísť na trh ešte tento rok.
Generálny riaditeľ Peter Rawlinson sa v rozhovore pre Yahoo Finance počas automobilového týždňa v Monterey vyjadril, že model Gravity môže výrazne zvýšiť predaj spoločnosti, ktorá v druhom štvrťroku dodala 2 394 kusov luxusného sedanu Air.
Najvýkonnejšia americká akcia za dve dekády. Nemusíte byť Tesla, aby ste všetkých predbehli
„Sme presvedčení, že celkový osloviteľný trh pre Gravity je šesťkrát väčší ako trh pre Lucid Air,“ uviedol P. Rawlinson priamo z batožinového priestoru modelu Gravity.
Akcie Lucid na tieto prísľuby reagovali skokovým 30-percentným rastom.
P. Rawlinson tiež zdôraznil, že spoločnosť dokončuje výstavbu svojho závodu v Arizone, ktorý má dosiahnuť kapacitu 90-tisíc vozidiel ročne. V tomto roku plánujú vyrobiť približne 9-tisíc kusov modelu Lucid Air a následne pridajú aj model Gravity. „Všetko je to o rozsahu, rozsahu a rozsahu,“ dodal.
Aj keď finančnú stabilitu spoločnosti Lucid zabezpečuje podpora saudskoarabského verejného investičného fondu, P. Rawlinson verí, že práve ich technológia ich posunie na vrchol a umožní im prekonať Teslu.
„Sme výrazne pred spoločnosťou Tesla. Prevzali sme túto štafetu. Keď som bol v Tesle, bola technologickým lídrom. Teraz sa však rozptyľujú rôznymi vecami, a my sme zaujali ich miesto,“ povedal, pričom zdôraznil technologickú výhodu Lucid v oblasti batérií, softvéru a pohonného ústrojenstva.
Generálny riaditeľ firmy na sociálne sieti LinkedIn zverejnil údaje, ktoré ukazujú, že vozidlá Lucid dokážu prejsť na jednu kWh päť míľ, čo je výrazne viac ako priemerných 3 až 4 míle, ktoré dosahuje Tesla.
Viacerí výrobcovia, ako napríklad Aston Martin, už uzavreli licenčné zmluvy na technológiu Lucid, ktorú považujú za najlepšiu vo svojej triede.
Rawlinsonovo porovnanie s „rozptýlenou“ Teslou môže byť reakciou na Elona Muska, ktorý sa podľa kritikov a analytikov Wall Street venuje príliš veľa vedľajším projektom a zanedbáva hlavné podnikanie.
Napriek technologickým úspechom spoločnosti Lucid však zostáva jednou z hlavných výziev ziskovosť. Investori budú pozorne sledovať, či sa spoločnosti podarí premeniť svoju technologickú výhodu na pozitívny peňažný tok, keď sa koncom tohto roka začne predaj modelu Gravity.