Francúzska automobilka Renault v piatok informovala, že v 1. polroku zaznamenala nárast predaja o 18,7 percent. Ale jej odbyt je stále menší ako pred krízou, ktorú spôsobila pandémia ochorenia Covid-19. Francúzska automobilová skupina, podobne ako jej rivali na celom svete, prechádza k výrobe elektrických vozidiel a zároveň sa snaží znížiť náklady, a to aj zameraním sa na menší, ale ziskovejší sortiment. Táto stratégia už podľa vedenia začína prinášať ovocie v podobe oživenia dopytu, aj keď piatkové údaje odrážajú iba objem predaja.
„V prostredí, ktoré stále ovplyvňuje pandémia ochorenia Covid-19, skupina Renault predala v prvej polovici roku 1 422 600 vozidiel, čo predstavuje nárast o 18,7 percenta oproti roku 2020, ale pokles o 24,2 percenta oproti 1. polroku 2019, uvádza sa vo vyhlásení.
Renault plánuje investovať desať miliárd eur do elektrifikácie svojich vozidiel
Na ilustráciu, predaj vozidiel všetkých značiek v rámci skupiny vlani klesol o 21,3 percenta. Fabrice Cambolive, vedúci predaja značky Renault, uviedol, že modely ako hybridné verzie Clio sa predávajú dobre, čo skupine umožňuje cenovo stúpať. Dodal, že je zatiaľ ťažké vyhodnotiť vplyv globálneho nedostatku polovodičov na predaj automobilov v tomto roku.
Za prvých šesť mesiacov roka sa odbyt značky Renault zvýšil o 18,5 percenta na 901 500 kusov. Odbyt značky Dacia vzrástol o 24,5 percenta na 262 814 kusov, zatiaľ čo Lada predala 200 219 automobilov, čo predstavuje nárast o 51 percent. Renault má zverejniť úplné výsledky za prvý polrok 30. júla.