Predaje francúzskej skupiny Renault sa v minulom roku po štyroch rokoch poklesu vrátili k rastu. Medziročne stúpli o deväť percent na 2,24 milióna áut. Predaj jej cenovo dostupnej značky Dacia sa v rovnakom období zvýšili dokonca o 14,7 percenta. Spoločnosť o tom informovala v tlačovej správe.
Za poklesom predaja v minulých rokoch stál okrem iného odchod z Ruska či problémy v dodávateľskom reťazci. V roku 2018 skupina predala rekordných 3,88 milióna vozidiel. V roku 2022 sa predaje skupiny prepadli o šesť percent na 2,1 milióna áut. Šéf Renaultu Luca de Meo na prepad predaja reagoval tým, že skupina zredukovala ponuku a znovu sa zamerala na najziskovejšie trhy a modely.
Vlajková značka automobilky Renault, ktorá sa na predajoch skupiny podieľa viac ako dvoma tretinami, zaznamenala v roku 2023 nárast predaja o 9,4 percenta na 1,55 milióna vozidiel. „Plánom je pokračovať na rovnakej úrovni výkonnosti aj v roku 2024“, povedal novinárom šéf značky Renault Fabrice Cambolive.
Európa sa vlani na predajoch skupiny podieľala 63 percentami. Automobilka však plánuje rásť aj mimo Európy, a to s pomocou ôsmich nových globálnych modelov, ktoré na trh chce uviesť do roku 2027.