Nemecký internetový predajca módnych doplnkov Zalando sa v prvom kvartáli vrátil po troch poklesoch k rastu a zvýšil aj ziskovosť.
Hrubý objem tovarov medziročne vzrástol o 1,3 percenta na 3,27 miliardy eur. Firme sa vyplatila stávka na výberové značky a na poskytovanie služieb iným maloobchodníkom.
Zalandu konkuruje čínsky predajca rýchlej módy Shein, ktorý predstavuje hrozbu pre jeho tržby a počty zákazníkov. Finančná riaditeľka Sandra Dembecková uviedla, že firma nechce konkurovať cenou a namiesto toho sa snaží odlíšiť radom drahších značiek, ako je napríklad športová značka On Running, ktorú nanovo ponúka.
Priemerná hodnota objednávky sa u spoločnosti Zalando v prvom štvrťroku zvýšila na 60,4 eura z 57,3 eura o rok skôr. Počet aktívnych zákazníkov firmy sa však znížil, a to na 49,5 milióna z 51,2 milióna o rok skôr. Tržby klesli o 0,6 percenta na 2,24 miliardy eur.
Zalando sa teraz zameriava na rastúcu kategóriu športového oblečenia. Počíta s tým, že v lete usporiadané futbalové Euro a olympijské hry môžu zvýšiť predaj tímových tričiek a oblečenia pre aktívne trávený voľný čas.