Nemecký internetový predajca textilu Zalando sa zaviazal, že zo svojho webu odstráni zavádzajúce etikety a symboly udržateľnosti. Vo štvrtok to na svojom webe uviedla Európska komisia. Od 15. apríla tohto roku sa tak pri ponúkaných výrobkoch už nebudú objavovať symboly, ako sú listy alebo stromy. Namiesto doterajšej praxe chce internetový predajca v budúcnosti poskytovať jasné informácie o konkrétnom výrobku, napríklad percento použitých recyklovaných materiálov.
Sieť pre spoluprácu v oblasti ochrany spotrebiteľa (CPC), ktorú koordinuje Európska komisia, sa na spoločnosť Zalando zamerala v roku 2022. Podľa právnych predpisov EÚ musia firmy poskytovať spotrebiteľom pravdivé informácie a nesmú ich zavádzať s cieľom ovplyvniť ich rozhodnutia.
Obchod Zalando predtým označoval výrobky stromami či listami, ak spĺňali jedno z kritérií udržateľnosti. Mohli napríklad obsahovať ekologické alebo inovatívne materiály, prírodné zložky alebo to bol tovar, ktorý sa netestoval na zvieratách. Zalando je najväčší internetový predajca módy v Európe.