Predaje rovnomennej značky nemeckej automobilky Volkswagen aj luxusnej značky Audi vlani klesli. Dôvodom bola pandémie, ktorá priniesla rad obmedzení pohybu, čo sa dotklo aj výroby a predaja áut po celom svete. Predaj hlavnej značky Volkswagenu sa znížil o 15 percent na 5,3 milióna, predaj Audi potom o 8,3 percenta na 1,69 milióna vozidiel. Vyplýva to z údajov, ktoré dnes automobilky zverejnili.
V západnej Európe sa predaj značky Volkswagen znížil o 23,4 percenta a v Severnej Amerike o 17,1 percenta. Najnižšia pokles zaznamenala Čína, kde bol odbyt nižší o 9,9 percenta.
Predaj elektrických automobiloch Volkswagen sa však zvýšil o 158 percent na 212-tisíc. ,,Sme na ceste k tomu, aby sme splnili náš cieľ - stať sa lídrom trhu s batériovými elektrickými autami," povedal riaditeľ značky Volkswagen Ralf Brandstätter.
Cieľ Volkswagenu na ďalšie roky? Postaviť do ringu konkurenta Tesle
Značke Audi sa však podarilo zhruba o päť percent zvýšiť predaj na svojom najdôležitejším trhu, ktorým je Čína. V Európe však odbyt áut klesol o 19,5 percenta, v USA potom o 16,7 percenta. V Nemecku sa odbyt prepadol o 21,1 percenta.
Automobilka Audi ale upozornila na mimoriadny výkon v poslednom štvrťroku minulého roka. Prvýkrát jej štvrťročný predaj prekonal 500-tisíc vozidiel, uviedla agentúra DPA.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto, ktorá tiež patrí do skupiny Volkswagen, vlani dodala zákazníkom po celom svete 1 004 800 automobilov. To je o 19,1 percenta menej ako v roku 2019.