Predaj smartfónov zahraničných značiek v Číne vrátane iPhonu od Apple v novembri 2024 prudko klesol, medziročne až o 47,4 percenta. Vyplýva to z údajov Čínskej akadémie informácií a komunikácií (China Academy of Information and Communications Technology, CAICT), štátom podporovaného think-tanku.

Tento pokles nasleduje po októbrovom znížení predaja zahraničných značiek o 44,25 percenta a poukazuje na pretrvávajúci trend prudkého poklesu dopytu po nich na najväčšom trhu so smartfónmi na svete.

Výpočty založené na údajoch CAICT ukázali, že dodávky zahraničných značiek klesli v novembri 2024 na 3,04 milióna kusov z 5,769 milióna kusov v rovnakom mesiaci predchádzajúceho roka.

CAICT nezverejňuje čísla pre jednotlivé značky, ale Apple predstavuje väčšinu zahraničných dodávok mobilných telefónov v Číne, pričom konkurenti ako Samsung majú len malý podiel na tamojšom trhu.

Novembrové čísla tak poukazujú na rastúci tlak na Apple na najväčšom trhu so smartfónmi na svete, kde čelí rastúcej konkurencii domácich rivalov, ako je Huawei, ale i spomaľovaniu čínskej ekonomiky.

Predchádzajúce údaje ukázali, že čínske spotrebiteľské ceny klesli v novembri na najnižšiu úroveň za päť mesiacov, keďže ekonomická neistota a obavy z deflácie ovplyvnili výdavky domácností.

Vzhľadom na to, že podiel Apple na čínskom trhu klesá, americká spoločnosť Apple spustila vo štvrtok (2. 1.) v Číne vzácnu štvordňovú akciu, v rámci ktorej znížila ceny svojich kľúčových modelov až o 500 jüanov (66,34 eura), aby podporila ich predaj.
        

Huawei sa ukázal ako obzvlášť silný konkurent po návrate do segmentu prémiových smartfónov vďaka domácej výrobe pokročilých čipov.

Ďalšie dôležité správy

Usa,And,China,Trade,War.,Us,Of,America,And,Chinese
Neprehliadnite

Čínu znepokojujú Trumpove clá, vidieť to aj na číslach vývozu a dovozu