Predaj nemeckej automobilky Volkswagen v druhom štvrťroku tohto roka klesol. Skupina v stredu oznámila, že za tri mesiace do konca júna dodala zákazníkom na celom svete 2 243 700 vozidiel všetkých koncernových značiek, čo predstavuje pokles o 3,8 percenta v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.

Vývoj negatívne ovplyvnila najmä značka Audi a situácia na čínskom trhu. Predaj Audi klesol o 11,3 percenta. Vlajková značka Volkswagen stratila 5,2 percenta. Na druhej strane značky Škoda a Seat/Cupra rástli. Obchod v Číne sa naďalej oslaboval. Za posledné tri mesiace tam skupina zaznamenala pokles predaja o 19,3 percenta.

„Ako sme už oznámili, vo veľmi intenzívnom konkurenčnom prostredí v Číne sme zámerne uprednostnili udržateľnú tvorbu hodnoty pred vyššími objemami, aby sme dosiahli naše dlhodobé strategické ciele,“ uviedla Hildegard Wortmannová, riaditeľka predaja Audi. Naopak, predaj v západnej Európe vzrástol o 5,1 percenta a v Severnej Amerike o 10,8 percenta. To však nedokázalo kompenzovať prepad v Číne.

Ďalšie dôležité správy

Na snímke logo automobilky Audi na jednom z vyrábaných modelov áut počas výročnej tlačovej konferencie spoločnosti Volkswagen Slovakia k 30 rokom pôsobenia na Slovensku v Bratislave 22. apríla 2021. FOTO TASR - Jaroslav Novák
Neprehliadnite

Závodu Audi v Bruseli hrozí koniec. Problémy mu spôsobuje nízky dopyt po elektromobiloch