Špekulovalo sa o tom dlho, dnes sa to stalo skutočnosťou. Slovenskú spoločnosť Slido kupuje globálna IT technologická spoločnosť Cisco, ktorá chce Slido integrovať do svojej služby WebEx, čo je platforma pre videokonferencie. Cisco informáciu oznámilo na svojich webových stránkach.
„Technológia Slido bude súčasťou platformy Cisco Webex a zvýši schopnosť spoločnosti Cisco ponúkať nové úrovne inkluzívneho zapojenia publika naprieč osobnými aj virtuálnymi zážitkami,“ uvádza Cisco.
Juraj Pal, šéf produktu Slido pre TREND povedal, že suma, za ktorú bolo Slido predané nie je verejná. „Sumu prezradiť nemôžeme,“ hovorí.
Šéfom firmy zostáva jeho zakladateľ Peter Komorník. O predaji úspešnej slovenskej firmy Slido sa hovorilo už niekoľko mesiacov. Podľa našich informácií bolo Slido predané rádovo v desiatkach miliónov eur.
Slido rástlo veľmi rýchlo
V súčasnosti je Slido jedna z najrýchlejšie rastúcich technologických firiem v strednej Európe. Svojho času sa držala ako jednotka v rebríčku Deloitte Technology Fast 50, ktorý takéto firmy posudzuje.
Ich riešenie si za viac ako osem rokov osvojili desaťtisíce firiem a nie hocijakých. Sú medzi nimi spoločnosti ako Nike, Booking.com, Nokia, Transport for London, Zendesk či domáci Martinus.
V súčasnosti ho využíva vyše 300-tisíc zákazníkov. Slido má úspech aj na svetoznámych univerzitách, medzi ktorými nechýba Stanford, Berkeley, MIT či University College London. Do firmy investovali anjelskí investori ako Anton Zajac z Esetu, či managing partner KPMG Keneth Ryan.
Už v roku 2015 presiahli tržby spoločnosti 400-tisíc eur. Manažéri firmy tvrdia, že obchodné oddelenie spočiatku ani nechceli. Aplikácia sa šírila svetom takmer sama.
Produktový riaditeľ Slido: Vďaka koronavírusu sme zaznamenali 200 percentný rast
Koronakríza ich nakopla
Slováci sa dokázali prispôsobiť a krízu otočiť vo svoj prospech. Už pred niekoľkými rokmi totiž tušili, že veľké konferencie a podujatia budú zažívať prerod a firma sa musí prispôsobiť novým trendom.
Pandémia umožnila zrýchliť prechod z fyzického prostredia do internetového a práve tu začala sila Slida vynikať.
Dopyt po efektívnej komunikácii nie je citeľný len pri veľkých konferenciách a akciách, firma sa etablovala aj v prostredí samotných firiem. Čoraz viac spoločností, hlavne na Západe, sa chce cez internú komunikáciu otvoriť viac zamestnancom. Pýtať si spätnú väzbu sa stalo efektívnym spôsobom, ako zlepšiť procesy vo firme a vydiskutovať si problémy.