Predaj piva v Nemecku sa v prvých šiestich mesiacoch tohto roka znížil. Vrátil sa tak k dlhodobému trendu vytrvalého poklesu po krátkom oživení v roku 2022, keď sa mierne zvýšil vďaka ukončeniu väčšiny obmedzení spojených s pandémiou. Ukázali to v utorok údaje spolkového štatistického úradu Destatis.
Podľa štatistík predaj piva v Nemecku klesol v prvom polroku o 2,9 percenta na 4,2 miliardy litrov. Tento údaj zahŕňa predaj piva vyrobeného v Nemecku na domácom trhu aj jeho export, ako aj predaj piva dovezeného z iných krajín Európskej únie. Nezahŕňa však nealkoholické pivo a pivo dovážané z krajín mimo EÚ.
Nemeckí pivovarníci zápasia už dlhšie s trvajúcim poklesom dopytu po pive. Predaj za prvý polrok bol o 12,2 percenta nižší ako pred desiatimi rokmi, uviedol štatistický úrad. Nemecká asociácia pivovarov DBB pripísala najnovší pokles predaja chladnému počasiu na jar a neochote spotrebiteľov míňať vzhľadom na pretrvávajúcu vysokú infláciu.
Tento rok je tak ďalším náročným obdobím pre pivovary, najmä malé a stredné, ktoré od začiatku pandémie čelia rastúcim nákladom, pričom môžu len malú časť z tohto nárastu preniesť do vyšších cien, uviedol vo vyhlásení generálny riaditeľ asociácie Holger Eichele.
Štatistický úrad v utorok v separátnej správe uviedol, že v minulom roku sa v Nemecku vyrobilo viac ako 474 miliónov litrov piva bez alkoholu, čo je takmer dvakrát viac ako pred desaťročím. Ale to sa nedá porovnať s viac ako 7,6 miliardou litrov alkoholického piva.