Podľa Združenia nemeckých pivovarníckych spoločností predali firmy za prvý polrok tohto roka 4,6 miliardy litrov piva. To je najmenej od zjednotenia Nemecka v roku 1990. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka to predstavuje pokles o 2,7 percenta. Údaje nezahrnujú predaj nealkoholických pív.
Ako dôvod združenie uviedlo chladné počasie v máji a fakt, že v júni minulého roka predaj piva mimoriadne podporili majstrovstvá sveta vo futbale. Podľa šéfa združenia Holgera Eicheleho výsledky nie sú veľmi prekvapujúce, firmy však teraz dúfajú v priaznivé letné počasie, miernu jeseň a dobrý vianočný a novoročný biznis.
Čo sa týka trhov, väčšina piva vyrobeného v Nemecku je určená pre domáci trh. Dopyt v Nemecku však v prvom polroku medziročne klesol o 2,7 percenta na 3,7 miliardy litrov. Znížil sa však aj vývoz piva na zahraničné trhy, a to najmä vďaka štátom Európskej únie.
V krajinách EÚ predali nemecké pivovarnícke firmy za prvých šesť mesiacov 446,3 milióna litrov piva. Medziročne to znamená pokles o 6,1 percenta. V prípade štátov mimo EÚ sa však nemeckým pivovarom darilo viac, na týchto trhoch predali 386,6 milióna litrov, čo oproti prvému polroku minulého roka znamená rast o 1,7 percenta.