Predaj nových osobných automobilov v Európskej únii sa vo februári medziročne zvýšil o 10,1 percenta na 883 608 vozidiel.
Tempo rastu tak mierne spomalilo z 12,1 percenta v predchádzajúcom mesiaci, vyplýva z údajov, ktoré zverejnilo Európske združenie výrobcov automobilov.
Škoda bola vo februári štvrtou najpredávanejšou značkou na automobilovom trhu EÚ za značkami Volkswagen, Toyota a Peugeot.
Združenie tiež uviedlo, že predaj plne elektrických automobilov v EÚ sa vo februári medziročne zvýšil o deväť percent na 106 187 vozidiel. To znamená, že rast prudko spomalil z tempa takmer 29 percent v predchádzajúcom mesiaci.
V Nemecku, ktoré je najväčším automobilovým trhom v EÚ, sa vo februári predaj nových osobných áut medziročne zvýšil o 5,4 percenta na 217 388. V Taliansku a Francúzsku vzrástol zhruba o 13 percent.