Taliansky výrobca luxusných športových áut Lamborghini predal minulý rok prvýkrát vo svojej histórii viac ako 10-tisíc vozidiel. Oznámil to v utorok predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Stephan Winkelmann. Prispel k tomu úspech SUV Urus, ktorý stojí viac ako 230-tisíc eur. Lamborghini v uplynulých rokoch rozšírilo svoju produkciu, pričom sa spolieha na solídny dopyt bohatých milovníkov áut.
Automobilka, ktorá je dcérskou spoločnosťou nemeckej skupiny Volkswagen, dodala v minulom roku klientom celkovo 10 112 áut v porovnaní s viac ako 9 200 vozidlami v roku 2022. Na ilustráciu, jej konkurent Ferrari, ktorý ešte nezverejnil údaje za rok 2023, dodal v roku 2022 viac ako 13 200 áut.
Európa, Blízky východ a Afrika (EMEA) boli regiónmi, v ktorých Lamborghini zaznamenalo najväčší nárast dodávok v minulom roku, a to o 14 percent na takmer štyritisíc vozidiel. Predaj v Amerike sa zvýšil o deväť percent na 3 465, zatiaľ čo v ázijsko-pacifickom regióne stúpol o štyri percentá na 2 660 áut.
Ponuka Lamborghini zahŕňa aj prvý plug-in hybridný model, ktorý bol predstavený minulý rok. Jeho modelová zostava má byť v priebehu roka 2024 plne hybridná.