Predaj elektromobilov Tesla vyrobených v Číne v apríli v porovnaní s predchádzajúci mesiacom klesol o 14,7 percenta, ukázali údaje čínskeho združenia výrobcov osobných automobilov CPCA.
Tesla v apríli zákazníkom dodala takmer 76-tisíc elektromobilov vyrobených v jej šanghajskom závode. V medziročnom porovnaní sa odbyt prudko zvýšil, keďže v apríli 2022 automobilka dodala len zhruba 1 500 v Číne vyrobených vozidiel. Dôvodom boli vtedajšie protipandemické reštrikcie.
Najväčší čínsky konkurent Tesly, automobilka BYD, v apríli predal vyše 209-tisíc vozidiel, čo bolo o 1,6 percenta viac v porovnaní s marcom. BYD však okrem čistých elektromobilov vyrába aj hybridy. Zväz CPCA by mal zverejniť podrobnejšie údaje o aprílovom predaji áut v Číne na budúci týždeň.
Tesla znížila ceny na viacerých trhoch po celom svete a v Číne odštartovala cenovú vojnu, do ktorej sa od začiatku roka zapojilo už viac ako 40 miestnych a medzinárodných značiek. Nižšie ceny mali negatívny vplyv na zisky automobiliek, pričom čistý zisk Tesly sa v prvom štvrťroku prepadol o 24 percent, a to napriek tomu, že jej kvartálne globálne dodávky dosiahli nové historické maximum.