Počas prvých šiestich mesiacov tohto roka výrazne vzrástol predaj desaťdňových diaľničných známok, a to až o 15 percent oproti rovnakému obdobiu v minulom roku. Najkratší druh elektronickej diaľničnej známky tvoril takmer 53 percent všetkých predaných kusov. Za prvý polrok sa ich v absolútnom meradle predalo zhruba 1,3 milióna kusov, čo v prepočte na eurá znamenalo výnos približne 12,3 milióna eur, informovala v stredu Národná diaľničná spoločnosť.
Na druhej priečke z hľadiska predaja sa umiestnila 365-dňová elektronická diaľničná známka. Za prvý polrok sa jej predalo skoro 620-tisíc kusov a výnos z jej predaja bol na úrovni takmer 31 miliónov eur. Medziročne počet predaných kusov 365-dňovej známky vzrástol o štyri percentá.
Naopak, mierny medziročný pokles NDS zaznamenala pri 30-dňovej a ročnej elektronickej diaľničnej známke. „Pri 30-dňovej známke išlo približne o trojpercentný medziročný pokles, pričom počas prvých šiestich mesiacov tohto roka sme predali skoro 218-tisíc kusov, a výnos z predaja 30-dňovej elektronickej diaľničnej známky bol na úrovni troch miliónov eur," uviedla hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková. Pokles predaja pri ročnej diaľničnej známke bol zhruba na úrovni 27 percent. Podľa hovorkyne sa jej predalo približne 260-tisíc kusov a výnos bol na úrovni takmer 13 miliónov eur.
Celkovo vybrala NDS na diaľničných známkach od januára do júna takmer 60 miliónov eur a predala 2,3 milióna kusov elektronických diaľničných známok.