Švédska spoločnosť Volvo Car vo štvrtok oznámila, že jej predaj za celý rok 2022 klesol o 12 percent na 615 121 vozidiel, aj keď v decembri vzrástol medziročne o 13 percent na 72 663 áut.
„Celoročný predaj spoločnosti Volvo Cars bol ovplyvnený problémami v rámci dodávateľského reťazca a tiež obmedzeniami vo výrobe pre nedostatok komponentov a blokády v Číne v súvislosti s ochorením covid-19,“ uviedla spoločnosť Volvo Cars, ktorej väčšinovým vlastníkom je čínsky Geely Holding.
„Napriek tomu zostal dopyt po automobiloch Volvo silný,“ dodala automobilka.
Podiel plne elektrických vozidiel Volvo na celkovom predaji dosiahol vlani 10,9 percenta v porovnaní s 3,7 percentami v predchádzajúcom roku. V decembri sa podiel áut na batérie a takzvaných plug-in hybridov na predaji vyšplhal na 43,8 percenta, pričom plne elektrické autá tvorili v decembri 20,1 percento celosvetového predaja.
V Spojených štátoch spoločnosť vlani predala 102 038 áut, čo predstavuje pokles o 16,5 percenta v porovnaní s rokom 2021. V decembri sa však predaj automobilky Volvo v USA zvýšil o 6,4 percenta na 11 111 kusov.
Predaj v Číne za celý rok klesol o 5,4 percenta na 162 322, ale v decembri vzrástol o 15,8 percenta na 16 950 áut.
V Európe sa celoročný predaj znížil o 15,7 percenta na 247 413 áut a decembrový stúpol o 17 percent na 33 407 vozidiel.