Predaj áut značky Dacia v prvých šiestich mesiacoch tohto roka vzrástol o 24,2 percenta na vyše 345-tisíc. Vyplýva to z oznámenia spoločnosti, ktorá je nízkonákladovou značkou francúzskej skupiny Renault. Rast v polroku zaznamenali všetky štyri hlavné značky, ktorými sú Spring, Sandero, Duster a Jogger.
Predaj hybridného modelu Jogger vzrástol o 130 percent. Predaj modelu Spring vyrábaného v Číne, ktorý je jedným z najdostupnejších modelov elektromobilov na francúzskom trhu, sa zvýšil o 38 percent. Predaj modelu Sandero potom vzrástol o 24 percent.
V Európe sa predaj osobných áut značky Dacia zvýšil o 29,5 percenta. Podiel značky na trhu sa potom zvýšil o 0,4 percentuálneho bodu na 4,5 percenta. Na najväčšom trhu automobilky, ktorým je Francúzsko, predaj vozidiel Dacia za polrok vzrástol o 25 percent. Na rumunskom trhu sa zvýšil o 51 percent. Dacia je pôvodne rumunská značka.
Pre rast úrokových sadzieb a nepriaznivé výmenné kurzy je dopyt po automobiloch v mnohých krajinách slabší. Značka Dacia však môže byť zaujímavou alternatívou pre zákazníkov, ktorí sú citlivejší na cenu, uviedol riaditeľ marketingu, predaja a prevádzky značky Dacia Xavier Martinet. Dodal však, že hoci sa trend zlepšuje, problémy s dodávkami naďalej brzdia výrobu.
Agentúra Reuters s odvolaním sa na jedného z vedúcich pracovníkov uviedla, že problémy v dodávateľskom reťazci v prvom polroku znížili výrobu mestského vozidla Dacia Sandero v Maroku o 20-tisíc.