Podľa Európskeho združenia výrobcov automobilov vyšší odbyt v apríli zaznamenali takmer všetci výrobcovia áut, vrátane najväčšej európskej automobilky Volkswagen, ktorá zápasila s následkami emisného škandálu.
Celkový predaj nových osobných automobilov v EÚ rastie bez prerušenia už 32 mesiacov.
Počet novo registrovaných áut v apríli stúpol na všetkých piatich hlavných automobilových trhoch, najviac v Španielsku a v Taliansku, kde rástol dvojciferným percentom.
Podľa výskumnej spoločnosti IHS Automotive predaju v západnej Európe pomáha primerane dobrá nálada spotrebiteľov alebo solídny záujem motoristov meniť staršie vozy za nové.
Z jednotlivých výrobcov sa darilo predovšetkým nemeckým automobilkám Daimler a BMW či automobilovej skupine Fiat Chrysler Automobiles (FCA).
Daimler, ktorý vyrába luxusné autá Mercedes-Benz a miniautá Smart, zvýšil odbyt o viac ako 21 percent. Skupina FCA zaznamenala nárast o viac ako 14 percent, jej značke športovo úžitkových áut Jeep vzrástol odbyt v krajinách európskej dvadsaťosmičky o viac ako štvrtinu.
Nemecký automobilový koncern Volkswagen zvýšil v krajinách EÚ predaj medziročne o 5,4 percenta. Jeho podiel na trhu EÚ však klesol na 25,2 percenta z 26,1 percenta pred rokom.
Hlavnej značka Volkswagen stúpol odbyt o 2,7 percenta. Mladoboleslavská Škoda Auto zvýšila predaj o 7,6 percenta.
Automobilky v Európe čaká podľa ekonóma pražskej ČSOB Petra Dufka ďalší veľmi solídny rok, pretože dopyt po nových autách ešte nie je na vrchole. „Ak prieskumy záujmu o nové autá vyznievajú stále pozitívne, nezostáva než sa pozrieť, ako ďaleko má trh k svojmu historickému maximu dosiahnutému v roku 2008. K prekonaniu ročného maxima vo výške 14,1 milióna áut mu už aktuálne chýba len necelých 400-tisíc vozov. A to rozhodne nie je vôbec vylúčené.“
Ako doplnil, stačí, keď sa podarí udržať si tento rok rast predajov okolo sedem percent. Vzhľadom k dopytu, pozitívnej nálade spotrebiteľov a lacným peniazom, a nepochybne aj atraktívnym cenám áut, to nie je nedosiahnuteľný výsledok.