Švédska automobilka Volvo Cars oznámila za minulý mesiac mierny pokles predaja áut, pod čo sa však podľa nej podpísal najmä termín začiatku Nového čínskeho roka. Informovala o tom agentúra Reuters.
Automobilka oznámila, že vo februári predala 50 315 vozidiel. V porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka to znamená pokles približne o dve percentá. Za poklesom je najmä čínsky trh, kde firma predala o 39 percent menej áut než pred rokom. Príčinou však nie je pokles záujmu, ale začiatok osláv Nového čínskeho roka, ktorý teraz pripadol na február.
Klesol však aj objem predaja v USA, konkrétne o sedem percent. Nepriaznivý vývoj na čínskom a americkom trhu čiastočne kompenzovala Európa, kde sa predaj áut spoločnosti Volvo zvýšil o 26 percent, pričom predaj čisto elektrických áut zaznamenal rast o 31 percent. Dopyt v Európe sa podpísal aj pod celosvetový rast predaja elektromobilov. Ten dosiahol 14 percent.
Naopak, v USA predaj čisto elektrických áut Volvo klesol až o 63 percent.
V súvislosti s elektrickými autami sa niektorí analytici obávajú, že automobilka sa až príliš sústredila na tieto vozidlá. Poukazujú na fakt, že trh s čisto elektrickými autami nerastie tak, ako sa očakávalo, a navyše Volvo je vystavené silnému tlaku zo strany amerického konkurenta Tesla.
V roku 2023 predala švédska automobilka 709-tisíc vozidiel, čo je o 15 percent viac než v predchádzajúcom roku a zároveň nový rekord. Z celkového objemu predaja tvorili čisto elektrické autá 16 percent.