Predaj nemeckého výrobcu športových áut Porsche sa za prvé tri kvartály znížil. Dôvodom bol výrazný pokles v Číne.

Globálny predaj Porsche za deväť mesiacov od januára do septembra medziročne klesol o sedem percent na 226 026 vozidiel. Dôvodom bol prepad v Číne, kde sa predaj znížil o 29 percent, a prebiehajúca modernizácia modelov.

Čínski spotrebitelia míňajú čoraz menej na luxusný tovar. Dôvodom je slabosť druhej najväčšej svetovej ekonomiky spôsobená dlhou realitnou krízou.

Spomedzi jednotlivých modelov zaznamenali najprudší pokles Panamera a elektrický sedan Taycan o 20 percent, respektíve o 50 percent, pričom ich predaj sa najvýraznejšie prepadol práve v Číne.

„Rok 2024 je pre nás mimoriadne náročný,“ uviedol člen predstavenstva Porsche Detlev von Platen.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia
Neprehliadnite

Investori zostávajú opatrní napriek lákavým cenám akcií európskych automobiliek