Predaj áut v Nemecku zaostáva za oživením na globálnom trhu osobných vozidiel. Upozornilo na to v utorok nemecké združenie automobilového priemyslu (VDA), ktoré očakáva, že predaj áut v krajine bude v roku 2024 stále 25 percent pod úrovňami pred pandémiou. VDA predpovedá, že globálny predaj osobných automobilov v tomto roku vzrastie o dve percentá na 77,4 milióna kusov, čo je blízko k 78,8 milióna áut pred pandémiou. V Nemecku však očakáva pokles trhu s osobnými automobilmi o jedno percento na 2,82 milióna. To bude stále o štvrtinu menej ako pred pandémiou.

Hlavný ekonóm VDA Manuel Kallweit pritom skonštatoval, že problémy s dodávateľským reťazcom sú z veľkej časti vyriešené, ale podnikateľské prostredie pre nemecké automobilky zostáva náročné. Podľa údajov VDA klesol predaj elektrických áut v Nemecku v roku 2023 o 16 percent a predpokladá sa, že v roku 2024 sa zníži o deväť percent. Zatiaľ čo predaj plug-in hybridov by mal vzrásť na 185-tisíc z vlaňajších 176-tisíc, predaj batériových elektrických vozidiel klesne na 451-tisíc z 524-tisíc, odhaduje VDA.

Napriek tomu združenie predpokladá, že výroba elektrických áut v Nemecku sa tento rok zvýši o 19 percent na 1,45 milióna kusov, pričom veľká časť nemeckej produkcie pôjde na export.

Nemecko je po Číne druhým najväčším výrobcom osobných elektrických vozidiel na svete, aj keď za ňou výrazne zaostáva, keďže vlani sa ich v krajine vyrobilo 1,2 milióna, zatiaľ čo v Číne to bolo 6,6 milióna vozidiel. V tesnom závese za Nemeckom nasledujú Spojené štáty, kde sa podľa údajov VDA a S&P Global Mobility minulý rok vyrobilo 1,1 milióna elektromobilov.

Ďalšie dôležité správy

KK13 Londýn - Na snímke nabíjanie elektromobilu na ulici  v Londýne 18. novembra 2020. Britská vláda chce podľa medializovaných správ urýchliť prechod k elektromobilite. Premiér Boris Johnson uvažuje o zákaze predaja nových dieselových a benzínových áut vo Veľkej Británii už od roku 2030. FOTO TASR/AP
An electric car charges on a street charging port in London, Wednesday, Nov. 18, 2020. Britain says it will ban the sale of new gasoline and diesel cars by 2030, a decade earlier than its previous
Neprehliadnite

Nemecko predčasne zastaví dotačný program pre elektrické vozidlá