Predaj nových osobných áut v Nemecku sa v tomto roku opäť zvýši, zatiaľ sa však nevráti na úrovne spred pandémie. Podľa nemeckého časopisu Automobilwoche to predpovedala konzultačná spoločnosť S&P Global Mobility. „(Nemecký automobilový) trh neudrží rast z prvej polovice roka,“ uviedol analytik Martin Benecke zo spoločnosti S&P Global Mobility. „Stále však očakávame, že predaj v tomto roku dosiahne zhruba 2,8 milióna osobných automobilov,“ dodal.

Vlani sa predaj nových osobných áut v Nemecku podľa údajov Spolkového úradu pre motorové vozidlá (KBA) zvýšil o 1,1 percenta na 2,65 milióna vozidiel. Tento rok predaj v období od januára do júla medziročne stúpol o 13,6 percenta na 1,64 milióna vozidiel. V roku 2019, teda pred príchodom pandémie, predaj nových osobných áut v Nemecku dosiahol 3,6 milióna vozidiel. S návratom na túto úroveň Benecke nepočíta ani v budúcom roku, keď sa podľa neho v Nemecku predá 2,9 milióna nových vozidiel.

„Ak sa bude situácia vyvíjať priaznivo, môže znovu dosiahnuť tri milióny osobných vozidiel. Ale nie viac,“ povedal analytik o dlhodobejšom potenciáli nemeckého automobilového trhu. Nemecké automobilky v poslednom čase ťažia z poklesu problémov v dodávateľských reťazcoch. V období od januára do júla sa produkcia osobných automobilov v Nemecku medziročne zvýšila o 31 percent na 2,5 milióna vozidiel. Bola však o 11 percent nižšia v porovnaní s prvou polovicou roka 2019, vyplýva z údajov zväzu automobilového priemyslu VDA.

Prieskum inštitútu Ifo však ukázal, že nálada v nemeckom automobilovom priemysle sa v júli zhoršila v dôsledku nižšieho objemu zákaziek. Index nálady klesol na 23,6 bodu z júnových 27,1 bodu. Automobilový priemysel patrí medzi najvýznamnejšie priemyselné odvetvia v Nemecku.

Ďalšie dôležité správy

Generálny riaditeľ Škoda Auto Thomas Schäfer (vpravo)
Neprehliadnite

Čo ak Nemecko sekne s výrobou automobilov? Predzvesťou je Volkswagen