Predaj nových osobných automobilov v Nemecku sa vo februári medziročne zvýšil o 2,8 percenta na 206 210 vozidiel. Na svojej internetovej stránke to v piatok oznámil Spolkový úrad pre motorové vozidlá (KBA).
Nemecko je najväčším automobilovým trhom v Európe. Za január a február sa predaj nových osobných automobilov v Nemecku medziročne zvýšil o 0,2 percenta na 385 457 vozidiel. V uplynulom roku predaj stúpol o 1,1 percenta na 2,65 milióna vozidiel.
Mníchovský inštitút Ifo uviedol, že nálada v nemeckom automobilovom priemysle sa vo februári zhoršila. Index hodnotenia súčasnej situácie v odvetví sa podľa prieskumu medzi výrobcami automobilov a dodávateľmi súčiastok znížil na šesť bodov z januárových 12,5 bodu. „Najmä hodnotenie súčasnej situácie zo strany výrobcov automobilov je dramaticky horšie ako v predchádzajúcom mesiaci. To zrejme súvisí s tým, že kupujúci sú teraz veľmi opatrní,“ uviedol Oliver Falck z inštitútu Ifo.
Ukazovateľ očakávaní výrobcov vozidiel sa prepadol na 2,8 bodu z januárových 21,4 bodu. „Výrobcovia síce teraz stále vybavujú existujúce zákazky, dopyt zo strany potenciálnych kupcov ale viazne,“ uviedol Falck.