Predaj áut v Nemecku v roku 2021 klesol na najnižšiu úroveň od zjednotenia krajiny pred vyše 30 rokmi. Počet predaných áut bol vlani ešte menší ako v roku 2020, keď odbyt prvýkrát zasiahla pandémia nového koronavírusu. Informoval o tom v stredu Spolkový úrad pre motorové vozidlá (Kraftfahrt-Bundesamt, KBA).

Nových áut zaregistrovali oveľa menej ako vlani

Podľa údajov KBA v roku 2021 bolo v najväčšej európskej ekonomike zaregistrovaných celkovo 2,62 milióna nových vozidiel. To je o 10,1 percenta menej ako v predchádzajúcom roku 2020, keď vláda v Berlíne zaviedla prvé blokády na zastavenie pandémie. „Automobilový trh v roku 2021 všetkých prekvapil. Žiaľ, nie v pozitívnom zmysle," uviedol vo vyhlásení Reinhard Zirpel, prezident združenia dovozcov automobilov VDIK.

WA 15 archív Wolfsburg - Na archívnej snímke z 19. marca 2020 logo nemeckej automobilky Volkswagen sa nachádza na sídle firmy vo Wolfsburgu. Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) predstaví v nadchádzajúcich dňoch svoje plány na obnovenie výroby v Nemecku. Koncern dočasne zatvoril niektoré závody pre obmedzenia spojené s pandémiou nového koronavírusu.Odstávka nemeckých závodov spoločnosti Volkswagen je zatiaľ naplánovaná do 19. apríla. FOTO TASR/AP


ARCHIV - 19.03.2020, Niedersachsen, Wol
Neprehliadnite

Volkswagen chce investovať doma a e-mobilita sa z Nemecka nepohne. Založí aj novú firmu

Predaj prudko klesol už vlani

Predaj vozidiel v Nemecku, na najväčšom európskom trhu, ktorý je tiež domovskou krajinou najväčšieho výrobcu áut v Európe, koncernu Volkswagen, už v roku 2020 strmo klesol až o 19 percent, keďže ho zasiahli tvrdé obmedzenia na zastavenie šírenia nového koronavírusu. Mnohé továrne totiž v rámci blokád počas prvej vlny pandémie zastavili na istý čas výrobu.

Negatívny vplyv zdravotnej krízy sa prejavil aj v roku 2021, pričom obzvlášť výrazný vplyv na nemecký automobilový priemysel, dôležité odvetvie ekonomiky, malo narušenie globálneho dodávateľského reťazca.

Top v automotive
Neprehliadnite

Súboj o továreň Rivianu zatienili rošády vo Volkswagene

Polovodiče zastavovali výrobu

Nedostatok polovodičov, kľúčového komponentu v konvenčných aj elektrických vozidlách, si vynútil občasné zastavenie výroby. Automobilový priemysel tak beží „so zatiahnutou ručnou brzdou", skonštatoval Zirpel.

Ilustračná snímka
Neprehliadnite

Bosch: Európsky automobilový sektor je príliš závislý na Ázii a ďalších regiónoch

Tržby klesali aj v decembri

Ani december nepriniesol odvetviu žiadnu úľavu. Podľa údajov z KBA tržby v tomto odvetví aj v poslednom mesiaci minulého roka klesli, už šiesty mesiac v rade, a to o 26,9 percenta. Nálada v automobilovom priemysle sa podľa prieskumu renomovaného inštitútu Ifo naďalej zhoršuje, keďže výrobcovia čelia pokračujúcim ťažkostiam s dodávkami aj v novom roku. To zasiahlo aj ich očakávania.

So všeobecným trendom ostro kontrastuje predaj elektromobilov v Nemecku, ktorý v roku 2021 vyskočil o 83,3 percenta na viac ako 350-tisíc kusov. Elektromobily tak dosiahli 13,6 percentný podiel na nemeckom trhu.

Volkswagen
Neprehliadnite

Volkswagen má záujem o lítium od firmy Vulcan, zmluvu už podpísal aj Stellantis a Renault