Predaj nových áut vo Francúzsku v poslednom mesiaci minulého roka stagnoval a zmiernil rozsah poklesu za celý rok. Ten predstavoval takmer osem percent. TASR o tom informuje na základe správy portálu Automotive News Europe, ktorý sa odvolal na údaje Plateforme de la filière automobile (PFA).
V decembri sa vo Francúzsku predalo 158 027 áut, čo v porovnaní s decembrom predchádzajúceho roka znamená rast iba o 0,1 percenta. Za celý rok predaj predstavoval 1 529 035 áut, o 7,8 percenta menej než v roku 2021.
Vývoj v roku 2022 ovplyvnili nedostatok komponentov, najmä polovodičov, oslabovanie rastu ekonomiky v dôsledku inflácie a vojna na Ukrajine. V závere roka sa k tomu pridali logistické problémy v automobilke Stellantis v dôsledku nedostatku vodičov kamiónov. V porovnaní s predpandemickým rokom 2019 klesol predaj áut vo Francúzsku vlani o 31 percent.
Spomedzi objemových značiek sa na francúzskom trhu v poslednom mesiaci roka najviac darilo Toyote, ktorá zvýšila predaj medziročne o 59 percent. Výrazný rast zaznamenali aj BMW, Volkswagen a Tesla. Nemecké značky zvýšili predaj o 43 percent, respektíve o 38 percent a Tesla o 27 percent.
Za celý rok si najlepšie počínala americká Tesla, ktorá predaj zvýšila o 10 percent. Nasledovala automobilka Ford s rastom predaja o 7,6 percenta a Kia a Dacia, ktoré zaznamenali rovnako rast predaja na úrovni 4,5 percenta.