Dopyt po nových osobných autách rástol na všetkých veľkých trhoch. Napomáhali tomu pokračujúce programy na podporu výmeny starších vozidiel za nové a ekonomické zotavovanie v južnej Európe.
Napríklad v Španielsku predaj medziročne vzrástol o 22,5 percenta. V Nemecku sa odbyt zvýšil o 4,8 percenta, čo predstavuje najmenší nárast z veľkých únijných trhov.
Celkovo počet nových registrácií osobných áut v krajinách EÚ v septembri stúpol na 1,356.868 milióna áut. V raste tak pokračoval 25. mesiac v rade.
Volkswagen, ktorý je najväčším európskym predajcom automobilov, zvýšil v septembri predaj o 8,4 percenta. Mladoboleslavskej Škode Auto, ktorá je súčasťou koncernu, stúpol počet novo registrovaných áut v EÚ o 10,2 percenta. Jej podiel na únijnom trhu zostal oproti vlaňajšiemu septembru bez zmeny na 4,1 percenta.
Automobilka Daimler zvýšila odbyt o 18,6 percenta. O 17,8 percenta stúpol počet novo registrovaných áut skupine BMW.
Podľa Jána Linharta zo spoločnosti KPMG sa v predajoch ešte neprejavujú dopady škandálu so skresleným vykazovaním nameraných hodnôt emisií v naftových autách od Volkswagenu. Väčšina áut sa totiž predáva v danej konfigurácii na objednávku zákazníka. Vzhľadom na dodacie lehoty sa prípadné oslabenie záujmu o vozy Volkswagenu prejaví až v poslednom štvrťroku.
„Môžeme očakávať, že určitý pokles nových objednávok nastane prinajmenšom u áut s dieselovými motormi do času, než zákazníci získajú istotu o tom, že nové autá skutočne spĺňajú emisné limity,“ uviedol J. Linhart.