Predaj áut v Británii vzrástol v máji medziročne takmer o 17 percent, keď ho podporil najmä dopyt po autách na benzínový pohon. Záujem bol však vysoký aj po nových elektrickcýh vozidlách. Napriek tomu rast predaja zaostal za vývojom v predpandemickom roku, keď sa predaj v rovnakom období zvýšil o viac než pätinu.
Britské Združenia výrobcov a predajcov áut (SMMT) oznámilo, že v máji sa v Británii predalo 145-tisíc áut. Medziročne to znamená zvýšenie o 16,7 percenta. Veľkou mierou sa pod to podpísali autá na benzínový pohon, ktoré sa na celkovom objeme predaja podieľali 57,1 percenta. Tempo rastu však stále zaostáva za vývojom z mája 2019, teda pred nástupom pandémie, v ktorom sa objem predaja zvýšil medziročne o 21 percent.
Na druhej strane, je to rast predaja desiaty mesiac po sebe. „Po problémoch s dodávkami komponentov spôsobených pandémiou je dobré sledovať postupný rast trhu s novými autami,“ uviedol šéf SMMT Mike Hawes. Dodal, že pozitívom je aj rast dopytu po ekologickejších vozidlách. Napríklad predaj batériových elektrických áut sa v máji zvýšil medziročne o 58,7 percenta. Čo sa týka značiek, najpopulárnejšími autami boli Ford Puma a Nissan Qashqai.