Vážení čitatelia,

titulka najnovšieho TRENDU Vás možno prekvapí. Sú na nej štyria mladí muži, ktorí pôsobia ako hrdinovia z hollywoodskeho filmu. Mladí hi-tech farmári zo Žitného ostrova sa dostali na titulnú stranu vďaka inováciám a ťahu na bránku. Partia okolo finalistu tohtoročnej súťaže EY Podnikateľ roka Zsolta Bindicsa, produkuje zhruba polovicu paradajok zjedených na Slovensku. Keďže ich skleníky sa rozkladajú len na šestnástich hektároch, sú ďaleko najefektívnejším poľnohospodárskym podnikom na Slovensku. Za jednu z podstatných slabín tuzemských farmárov považuje Z. Bindics to, že sa až príliš viažu na dotácie. A to im v skutočnosti uberá z ambícií rýchlo rásť.

Prečo zákon o odpadoch smrdí od hlavy a prečo Slovensko nebude profitovať z lacného eura
V téme týždňa sme sa zamerali na kontroverzný obchod so zbraňami. Nie je to tak dávno, čo sa Slovensko dostalo do zahanbujúcej situácie. Počas teroristického útoku islamistov, ktorí zaútočili na parížsky satirický magazín Charlie Hebdo, sa totiž strieľalo zo zbraní pochádzajúcich od nás. Ako sa k nim mohli teroristi dostať a vôbec ako sa zbrane dostávajú k ľuďom a do krajín, ktoré ohrozujú ľudské práva, píšeme v téme Slovenské zbrane v nesprávnych rukách.

S novým zákonom o odpadoch nie je niečo s “kostolným poriadkom”. Čosi naznačujú už čísla – ak k návrhu zákona príde vyše 2 600 pripomienok, z ktorých sám predkladateľ, rezort životného prostredia, uzná 1 613 ako zásadných, niečo tu nesedí. Prečo s novým v parlamente už schváleným zákonom nesúhlasí väčšina hráčov v odpadovom biznise píšeme v článku Zákon o odpadoch smrdí od hlavy.

V našom rozhovore expert na branding Christian Majgaard, ktorý štvrťstoročie pôsobil vo firme Lego, hovorí, že Predaj je iba začiatok. Vzťah zákazníka k značke sa nerodí pri veľkých marketingových kampaniach, ale až počas používania konkrétneho výrobku či služby. Branding je podľa neho nielen o urobení dojmu na zákazníkov. Preto považuje za podstatné nestratiť kontakt so spotrebiteľmi a neustále pozorovať ich správanie. „Ak pochopíte potreby zákazníkov, vtedy sa dá značka vytvoriť aj bez väčšieho rozpočtu,“ prízvukuje.

Od kvantitatívneho uvoľňovania a oslabenia eura si ECB sľubuje rozbehnutie ekonomiky - zlacnie vývoz, a tak bude EÚ viac konkurencieschopná. Nemusí to však platiť rovnako pre všetky ekonomiky. Slovensko nebude veľmi profitovať z lacného eura. Prípadne skôr nepriamo, ak sa bude dariť Nemecku. Viac než slabé euro pomôže Slovensku lacná ropa, naopak negatívne pocíti zdraženie dovozov z Číny.

Zmena názvu poistnej skupiny z ING na NN bude tento rok jednou z najnákladnejších reklám v slovenskom éteri. Firma sa však len vracia do svojich počiatkov, keď ako Nationale Nederlanden na Slovensku začínala. Šéf pre medzinárodné poistenie v NN Robin Spencer vidí na trhu naďalej veľký priestor, keďže štátne piliere v celej Európe nemajú prostriedky na vyplácanie dôchodkov. Ľudia nemôžu míňať, aby posilňovali ekonomiku a zároveň si šetriť na dôchodok, vraví a pripomína, že budeme musieť viac sporiť dobrovoľne, ak nechceme stratiť v starobe životný štandard.

Zrejme najpriamejší a vizuálne najpresvedčivejší prechod zo sci-fi filmov do reality spravili smart hodinky. Šikovné vecičky, pri ktorých bolo ukazovanie presného času len doplnkovou funkciou, nosil celý zástup popkultúrnych hrdinov. Teraz sa k nim môžu pridať aj smrteľníci. Ako si však vybrať? Je lepší Samsung Gear alebo sa oplatí počkať na Apple Watch? Zorientovať sa v ponuke na trhu ako aj funkciách smart hodiniek pomôže TREND v článku Viac inteligencie na zápästia.

A keď sme už pri radostiach života, pozrime sa aj na aktuálne dianie na trhu reštaurácií a hotelov. Po udelení každoročných ocenení najlepším TREND prináša prehľad TREND TOP reštaurácií a hotelov a pozeráme sa aj na to, aká je slovenská gastronómia.

Najnovšie číslo má aj dve prílohy TREND + malé a stredné podniky a takisto TREND + motorizmus.

Sme radi, že nás čítate a bude nám cťou, keď TREND odporučíte alebo predplatíte aj vašim kolegom alebo známym. Predplatitelia TRENDU sú v našich očiach členmi privilegovaného klubu, výrazne šetria peniaze (namiesto 2,20 platia len 1,44 eur za číslo), majú k dispozícii úplný archív na webe a printové vydanie na stiahnutie už od stredy popoludnia - deň pred oficiálnym vydaním. Takisto majú TREND vždy so sebou v tablete alebo mobile prostredníctvom našich aplikácií pre iOS a Android.

Ďakujeme. Vaše podnety, tipy ale aj konštruktívnu kritiku pozorne čítam na [email protected].

Prečo zákon o odpadoch smrdí od hlavy a prečo Slovensko nebude profitovať z lacného eura

S úctou

Oliver Brunovský

Prečo zákon o odpadoch smrdí od hlavy a prečo Slovensko nebude profitovať z lacného eura

TREND 14/2015