Rozdiel volebných preferencií strany Smer a hnutia OĽaNO je podľa posledného zverejneného prieskumu na úrovni štatistickej chyby. Tesne pred začiatkom moratória na zverejňovanie prieskumov volebných preferencií renomované agentúry Focus a AKO ukázali, že rozdiely medzi prvou a druhou stranou sú veľmi tesné.

V minulosti sa však už viackrát stalo, že prieskumy verejnej mienky zverejnené krátko pred voľbami skutočné volebné výsledky neodrazili. Hovoriť by o tom mohol napríklad niekdajší gazda pravice Radoslav Procházka, ktorý so svojou stranou Sieť pred štyrmi rokmi vo voľbách úplne pohorel. Ledva sa dostal do parlamentu, pričom dva týždne pred voľbami mu agentúry namerali 13-percentnú podporu.

Aj tento raz sa sa krátko pred voľbami na strane opozície sformoval silný líder. Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti ťažia predovšetkým z výborného záveru kampane, ktorý zvládajú po marketingovej stránke. Na pamäti však musia mať príbeh Siete, ktorá za pár týždňov padla z vrcholu na úplné dno, ale aj ďalšie, ktoré napísali predchádzajúce voľby.

Návrat strateného voliča

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa