Pre trnavskú automobilku Stellantis bol končiaci sa rok transformačný. Ako priblížil hovorca fabriky Michal Nič, cieľom bolo pripraviť závod na nový výrobný program.

Medzi najdôležitejšie zmeny patrí dočasné prerušenie produkcie na víkendovej zmene, inštalácia zariadení v súvislosti s projektom výroby nových vozidiel, ale aj ukončenie výroby modelu Peugeot 208, prechod na dvojzmennú prevádzku, či predstavenie nového modelu Citroen C3, ktorý sa bude na Slovensku vyrábať od roku 2024 v elektrickej aj termickej verzii.

Všetky tieto udalosti mali dopad aj na celoročnú produkciu závodu. „Odhadovaný objem produkcie za rok 2023 je na úrovni 265-tisíc vozidiel," zhodnotil Nič. V roku 2022 pritom výrobné linky fabriky opustilo vyše 312-tisíc vozidiel. Čo sa týka plánov na rok 2024, prioritou závodu je úspešné spustenie nového výrobného programu a postupný nábeh výroby nových modelov.

„Veľmi dôležité bude rozbehnúť výrobu s rešpektovaním termínov, výrobného objemu, kvality a výrobných nákladov," zdôraznil hovorca.

V súvislosti so zvýšením výrobnej kapacity bude automobilka v prvom polroku spúšťať tretiu výrobnú zmenu, čo predstavuje pri súčasnej situácii na trhu práce tiež veľkú výzvu. „Okrem toho plánujeme na začiatku roka spustiť kolektívne vyjednávanie so sociálnymi partnermi o novej Kolektívnej zmluve," doplnil Nič.

Čo sa týka očakávaní spoločnosti zo strany štátu, jednoznačne by uvítali podporu zamestnávateľov v oblasti zamestnanosti a enviro projektov.

„Slovenská ekonomika a zamestnávatelia by mali byť konkurencieschopní v porovnaní s inými krajinami Európskej Únie. Iba tak dokážeme zabezpečiť podporu a príchod nových investícií na Slovensko," skonštatoval zástupca automobilky.

Ďalšie dôležité správy

Fiat 500e prejde na jedno nabitie 140 km
Neprehliadnite

Automobilka Stellantis v Madride otestuje rýchly systém výmeny batérií