Po zavedení pravidiel ochrany súkromia GDPR prišli internetoví obchodníci a ďalšie internetové firmy v Česku zhruba o 30 percent dát o používateľoch. Úbytok spôsobila povinná žiadosť o vyslovenie súhlasu so spracovaním osobných údajov. Uviedol to generálny riaditeľ tvorcu internetových obchodov Shopsys Matěj Kapošváry.
Úbytok dát podľa neho spôsobil, že obchodníci mali sťaženú možnosť zacielenia na zákazníkov, ale aj horšie podmienky na plánovanie nákupu zásob. GDPR je jedným z dôvodov, prečo obchodníci začali venovať oveľa väčšiu pozornosť vernostným zákazníckym programom, uviedol.
„Vernostné programy zjednodušujú získavanie súhlasov, zber dát aj marketingovou komunikáciou, pretože ich spája do jedného kroku – registrácia do vernostného programu výmenou za ďalšie členské výhody,“ uviedol Kapošváry.
Za sťažením remarketingu nestojí podľa neho iba GDPR, ale aj rozhodnutie spoločnosti Apple a neskôr aj Google ukončiť podporu cookies tretích strán. Spoločnosti ako Facebook tak prišli o veľké množstvo informácií, čo ich používateľov zaujíma a aké kampane na nich zacieliť, povedal expert.
V oblasti trhu s ojazdenými vozidlami zase GDPR môže viesť k zhoršeniu možnosti získať informácie o histórii vozidiel, najmä ak boli dovezené z inej krajiny, napríklad z Nemecka. Nemecko totiž považuje VIN kód vozidla za osobný údaj a na jeho základe neumožňuje verejne získať informácie o pôvode, stave alebo opravách vozidla.