„Momentálne sme vo finálnej fáze vyhodnocovania prevádzky IC vlakov, ktoré prevádzkuje Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). RegioJet pomenoval dôvod odchodu pre to, že konkurujú na tejto trati aj komerčné železničné IC vlaky. Je z môjho pohľadu veľmi pravdepodobné, že z tejto pozície ustúpime a vytvoríme tak ešte väčší priestor pre RegioJet, aby prevádzkoval túto službu, ktorá, ako ste povedali, sa stala populárnou,“ povedal počas parlamentnej Hodiny otázok J. Počiatek.
Minister dopravy tak odpovedal na otázku poslanca KDH Pavla Zajaca, ktorý sa ministra pýtal, aké kroky J. Počiatek podnikne, aby obľúbený prepravca RegioJet neodišiel z trate Bratislava – Košice, keďže ľudia sú so službami spokojní.
Podľa správ viacerých médií by to mohlo znamenať, že by sa štát úplne stiahol z prevádzkovania IC vlakov na tejto trati, ktoré je pre štátnu ZSSK stále stratové. No v strate je na tejto trati stále aj RegioJet.
RegioJet Počiatkov postoj ocenil. „Takýto krok ministerstva dopravy by sme považovali za múdry, pretože z hľadiska súťažného práva je to jediné správne riešenie. Sme pripravení stanoviť dátum, od kedy začneme nasadzovať súpravy až s 13 vozidlami tak, aby kapacita bola väčšia, než aktuálne na tejto trase v komerčných vlakoch ponúkajú obaja dopravcovia dohromady,“ uviedol hovorca spoločnosti.
RegioJet koncom novembra oznámil, že s prevádzkou diaľkových vlakov z Bratislavy do Košíc a späť skončí v prvom štvrťroku 2016. Zdôvodnil to nečinnosťou ministra dopravy Jána Počiatka, ktorý podľa prepravcu nezabránil ZSSK v poškodzovaní konkurenta nekalou súťažou a podnákladovými cenami v IC vlakoch. Ministerstvo a štátny prepravca to odmietli. RegioJet tvrdí, že stratil nádej na férové podnikanie na Slovensku.