Americký potravinársky koncern Kraft Heinz zvýšil kvartálne tržby aj zisk a zlepšil prognózu vývoja zisku na celý rok. Výsledky firmy podporil fakt, že spotrebitelia pokračovali v nákupe výrobkov spoločnosti aj po zvýšení cien, čo jej pomohlo kompenzovať rastúce náklady. Informovala o tom agentúra Reuters.
Spoločnosť Kraft Heinz uviedla, že za prvé tri mesiace tohto roka dosiahla čistý zisk 836 miliónov dolárov (762,43 milióna eur). V medziročnom porovnaní to znamená rast o 7,7 percenta. Zisk nahor potiahli tržby, ktoré vzrástli o 7,3 percenta na 6,49 miliardy dolárov.
Zisk upravený o jednorazové položky dosiahol za 1. kvartál 844 miliónov dolárov, čo na akciu predstavuje 68 centov. Firma tak prekonala očakávania ekonómov, ktorí počítali s upraveným ziskom na akciu na úrovni 60 centov.
Vzhľadom na lepšie než očakávané výsledky a pokračujúci dopyt zákazníkov potravinárska spoločnosť zlepšila odhad zisku na celý rok. Pôvodne počítala s upraveným ziskom na akciu v rozmedzí od 2,67 do 2,75 dolárov, teraz očakáva, že dosiahne od 2,83 do 2,91 dolárov za akciu.