Americký potravinársky koncern Kraft Heinz zvýšil kvartálne tržby aj zisk a zlepšil prognózu vývoja zisku na celý rok. Výsledky firmy podporil fakt, že spotrebitelia pokračovali v nákupe výrobkov spoločnosti aj po zvýšení cien, čo jej pomohlo kompenzovať rastúce náklady. Informovala o tom agentúra Reuters.

Spoločnosť Kraft Heinz uviedla, že za prvé tri mesiace tohto roka dosiahla čistý zisk 836 miliónov dolárov (762,43 milióna eur). V medziročnom porovnaní to znamená rast o 7,7 percenta. Zisk nahor potiahli tržby, ktoré vzrástli o 7,3 percenta na 6,49 miliardy dolárov.

Zisk upravený o jednorazové položky dosiahol za 1. kvartál 844 miliónov dolárov, čo na akciu predstavuje 68 centov. Firma tak prekonala očakávania ekonómov, ktorí počítali s upraveným ziskom na akciu na úrovni 60 centov.

Vzhľadom na lepšie než očakávané výsledky a pokračujúci dopyt zákazníkov potravinárska spoločnosť zlepšila odhad zisku na celý rok. Pôvodne počítala s upraveným ziskom na akciu v rozmedzí od 2,67 do 2,75 dolárov, teraz očakáva, že dosiahne od 2,83 do 2,91 dolárov za akciu.

Ďalšie dôležité správy

Najpredávanejší kečup sveta čaká po smrti kráľovnej Alžbety II. zmena dizajnu.
Neprehliadnite

Známi výrobcovia potravín majú problém vzdať sa nezdravých výrobkov