Francúzsky potravinársky koncern Danone oznámil, že tržby v 3. kvartáli pokračovali v raste, tempo rastu sa však spomalilo. Napriek tomu výsledky prekonali očakávania trhov.

Tržby Danone za obdobie od júla do konca septembra dosiahli 6,16 miliardy eur. Medziročne to znamená rast o 5,8 percenta. V prípade porovnateľných tržieb rast predstavoval 3,8 percenta.

Tempo rastu porovnateľných tržieb sa oproti vývoju v predchádzajúcom kvartáli spomalilo, keďže v 2. štvrťroku porovnateľné tržby vzrástli o 6,6 percenta.

Výsledky ovplyvnilo slabšie zotavovanie divízie minerálnych vôd, pod čo sa podpísal vývoj na niektorých ázijských trhoch, najmä v Indonézii. Tamojšie prísne obmedzenia v dôsledku opätovného šírenia ochorenia covid-19 výrazne zasiahli do predaja v tomto segmente.

Napriek tomu boli výsledky o niečo lepšie, než sa čakalo. Analytici oslovení agentúrou Reuters totiž počítali s rastom porovnateľných tržieb za 3. štvrťrok iba na úrovni 3,6 percenta.

Ako informovala firma, región Európy a Severnej Ameriky zaznamenal tržby 3,50 miliardy eur, čo predstavuje rast o 4,9 percenta a na porovnateľnej báze o 3,9 percenta.

Zvyšok sveta zaznamenal ešte výraznejší rast tržieb, a to o 7 percent na 2,66 miliardy eur. V prípade porovnateľných tržieb rast dosiahol 3,7 percenta.

View of yogurt products in a Paris mini-market, Tuesday, Oct. 17, 2006. Faster sales of bottled waters and teas in Asia helped boost Danone company revenue by 9 percent in the first nine months of the year, the French food giant said Tuesday. The Paris-based maker of Danone yogurts and Evian bottled water posted revenue of euro10.77 billion (US$13.5 billion) in the January-September period. (AP Photo/Christophe Ena)
Neprehliadnite

Danone sa pre koronakrízu rozlúči s dvomi tisíckami zamestnancov