Slovenská pošta spúšťa novú službu pod názvom „Dovolenkový servis“. Na 30 kalendárnych dní uloží zásielky, ktoré by sa vám inak nahromadili v schránke počas neprítomnosti a mohli by pritiahnuť pozornosť ľudí s nečistými úmyslami.
O doručenej pošte máte prehľad aj na diaľku. Na príchod zásielok vás Slovenská pošta upozorní správou, ktorú vám pošle na jednu až tri vopred zvolené emailové adresy. „Emailové oznámenie obsahuje informácie o počte a druhu zásielok došlých žiadateľovi, a prípadných viaznucich poplatkoch (suma dobierky, doplatné a podobne),“ informuje pošta v obchodných podmienkach.
Ak si službu zriadi firma, zapisovanie došlých zásielok jej uľahčí priložený zoznam, ktorý možno spracovať bežným textovým alebo tabuľkovým editorom alebo informačným systémom.
O dovolenkový servis môžete požiadať jedine osobne na vašej dodávacej pošte alebo prostredníctvom osoby, ktorá je oprávnená konať vo vašom mene. Žiadosť sa podáva v dvoch vyhotoveniach na tlačive, ktoré nájdete na pobočkách pošty alebo na jej webovej stránke.
Zdroj: Slovenská pošta
Uložené zásielky si môžete vyzdvihnúť osobne na pošte alebo vám ich doručia na adresu vo vopred dohodnutý pracovný deň. Musíte to však stihnúť do 30 kalendárnych dní. Ak si túto lehotu nepredĺžite, pošta uložené zásielky vráti odosielateľom (s výnimkou zásielok, ktorým neuplynula odberná lehota a tých, ku ktorým sa nevyžaduje potvrdenie prevzatia). Úložnú lehotu nemožno predĺžiť v prípade úradných listov a zásielok so stanovenou odbernou lehotou „Uložiť X dní“.
Za zriadenie služby vyberá pošta poplatok vo výške 4,50 eura na 30 kalendárnych dní. Ak sa z dovolenky vrátite neočakávane skôr alebo službu predčasne ukončíte kvôli iným okolnostiam, s vrátením poplatku nepočítajte.
Dovolenkový servis ocenia adresáti, ktorým v schránkach nepristávajú reklamné letáky či regionálne noviny. Tie totiž za vás pošta nepreberie a schránku zaplnia tak či tak.