Obaja zároveň unisono tvrdia, že hoci hlavné mesto parkovaciu politiku v praxi nevyhnutne potrebuje, časť poslancov mestského parlamentu jej zavedenie účelovo blokuje. Za reálne preto považujú, že iniciatívu napokon prevezmú mestské časti.
Podľa M. Chrena totiž hrozí, že súčasnú patovú situáciu, keď sú síce schválené zásady parkovacej politiky, no chýba dodatok štatútu hlavného mesta, nevyrieši ani personálna obmena mestského zastupiteľstva po novembrových voľbách.
„Môj odborný odhad je, že v zastupiteľstve pribudne tých, ktorí nesúhlasia s aktuálnou verziou parkovacích pravidiel. A tak sa začne na celomestských pravidlách pracovať od začiatku, čo bude znamenať ďalšie výrazné oddialenie ich spustenia,“ skonštatoval.
Podľa neho to bude nahrávať tendencii jednotlivých mestských častí spustiť vlastnú reguláciu parkovania na komunikáciách tretej a štvrtej triedy, ktoré majú v správe.
„Takto to už predsa funguje v Starom Meste, miestnu reguláciu zaviedli na niektorých miestach aj v Karlovej Vsi, môže to byť aj u nás v Ružinove,“ pripomenul.
Neúnosná situácia v uliciach
T. Korček potvrdil, že v Novom Meste, ktoré v bratislavskom parlamente zastupuje, sú pripravení spustiť reguláciu parkovania v rámci svojich kompetencií.
„Ak sa situácia nezlepší a aj po voľbách budú v zastupiteľstve poslanci, ktorí budú mlátiť prázdnu slamu a budú si z tejto témy robiť iba politický marketing, budeme musieť konať samostatne,“ uviedol.
Zdôraznil zároveň, že je alibistické, ak niekto nechce schváliť parkovaciu politiku len preto, že nastavené pravidlá môžu naraziť na problém v praxi. „Môžeme to vylepšovať v ďalších krokoch a etapách, ale mali by sme k tomu pristúpiť, lebo tá situácia na uliciach je naozaj neúnosná,“ povedal.