Porsche na autosalóne v Šanghaji predstavilo vylepšený model SUV Cayenne, aby sa uistilo, že jeho najpredávanejší model ostane pre zákazníkov aj naďalej atraktívny, píše agentúra Bloomberg.

Nový Cayenne, ktorý stojí od 89-tisíc eur a vyššie, má výkonnejší motor, vylepšený podvozok a nový interiér s displejmi pre vodiča i spolujazdca. Model je k dispozícii aj ako plug-in hybrid a mal by konkurovať čoraz luxusnejším batériovým modelom od čínskych výrobcov automobilov. „Je to jedna z najrozsiahlejších modernizácii produktov v histórii Porsche,“ uviedol produktový výkonný riaditeľ Michael Schätzle.

Porsche v súčasnosti prechádza zložitým obdobím prechodu na výrobu a predaj elektrických vozidiel. Softvérové problémy posunuli uvedenie batériového modelu Macan na rok 2024 a zákazníci si budú musieť počkať aj na plne elektrickú verziu modelu Cayenne, pretože svetlo sveta neuzrie skôr ako v druhej polovici tohto desaťročia.

Predstavenie vylepšeného SUV v Šanghaji pravdepodobne nie je náhodou. Podobne ako Mercedes-Benz, BMW a Volkswagen, aj Porsche je pod tlakom, aby ubránilo predaje v Číne, ktorá je jeho najväčším jednotným trhom. Dodávky automobilky do tejto krajiny v roku 2022 vinou prísnych covidových opatrení a silnejšej konkurencie zo strany domácich výrobcov elektromobilov BYD a Nio klesli o dve percentá.

Ďalšie dôležité správy

Jednotlivé prvky na najnovšou prírastku v Hossovom vozovom parku sú prepracované do posledných detailov.
Neprehliadnite

Investícia Porsche na Považí nie je všetkým. Rekordné zisky berie aj predajná sieť značky