Automobilka Porsche vynaloží v nadchádzajúcich rokoch viac ako 20 miliárd eur na vybavenie svojich modelov špičkovou elektrickou a digitálnou technológiou. Nové prvky majú už byť súčasťou plánovaného športovo-úžitkového vozidla Cayenne.
Výrobca sa podľa Bloombergu zároveň snaží zabezpečiť, aby marže neklesli, čo na výročnom valnom zhromaždení Porsche potvrdil generálny riaditeľ Oliver Blume. Spoločnosť sa zameriava na výnosy viac ako 20 percent v porovnaní s 18 percentami v minulom roku.
Automobilka orientujúca sa na luxusné autá zostáva „hlavnou dojnou kravou“ materského Volkswagenu (VW). Tomu sa snahy zlepšiť ziskovosť na masovom trhu darí plniť len pomaly. Porsche získalo určitú nezávislosť od ťažkopádnych procesov najväčšieho európskeho výrobcu automobilov, odkedy vstúpilo na burzu. V súčasnosti implementuje desiatky opatrení – od vytvorenia vlastného softvéru až po vývoj vysokovýkonných batérií. „Pozeráme sa na všetko novým spôsobom: od sortimentu a cien až po štruktúru nákladov,“ povedal vo svojom prejave O. Blume, ktorý stojí aj na čele VW.
Generálny riaditeľ kritizoval problémy v softvérovej jednotke Cariad VW, ktoré oddialil uvedenie kľúčových modelov, napríklad elektrického modelu Porsche Macan, na trh. Bývalého technologického šéfa spoločnosti Mercedes-Benz Sajjada Khana poveril, aby dohliadal na softvérové procesy výrobcu luxusných automobilov. Presadzuje tiež prijatie viac ako tisícky pracovníkov v oblasti elektrifikácie a technológií. Porsche tento rok nadviazalo partnerstvo s Mobileye Global v oblasti autonómneho riadenia a prevzalo kontrolu nad Cellforce, podnikom, ktorý pracuje na vysokovýkonných batériových článkoch.
Od vstupu na burzu sa Porsche stalo najhodnotnejším výrobcom automobilov v Európe. Na stredajšom valnom zhromaždení investori varovali pred veľkou závislosťou od spaľovacích motorov. Zatiaľ čo prvý elektromobil spoločnosti Taycan bol úspešný, do lukratívneho modelu 911 zástrčku pridať neplánuje.
„Žiadna iná nemecká automobilka nemá dôslednejšie športové zameranie, a teda enormne vysokú závislosť od spaľovacích motorov ako Porsche,“ povedal vedúci oddelenia udržateľnosti spoločnosti Deka Investment Ingo Speich.
Klimatickí aktivisti usporiadali pred stuttgartským sídlom Porsche protesty, počas ktorých výrobcu kritizovali za vysoký podiel na zvyšovaní emisií a nacistické sympatie zakladateľa Ferdinanda Porsche. Na májovom valnom zhromaždení VW demonštranti hádzali do rečníkov koláče a prerušovali ich prejavy.
Slováci šetria na cigaretách, radšej podporia čierny trh
Fajčiari sa stávajú čoraz citlivejší na ceny výrobkov