„Končí popularita Twitteru?“ zamyslel sa v apríli miliardár Elon Musk, päť dní pred tým, ako navrhol kúpu platformy.
Intenzívni tweeteri predstavujú menej ako 10 percent všetkých mesačných používateľov, ale produkujú 90 percent všetkých príspevkov. Ich počet od začiatku pandémie výrazne klesol, napísal výskumník Twitteru v internom dokumente s názvom „Kde sa podeli tweeteri?“.
Definícia prehnane aktívneho tweetera hovorí, že ide o osobu, ktorá sa prihlasuje na Twitter šesť alebo sedem dní v týždni a prispieva približne tri až štyrikrát týždenne.
Z prieskumu tiež vyplynulo, že za posledné dva roky došlo medzi najaktívnejšími anglicky hovoriacimi používateľmi Twitteru k zmene záujmov, čo by potenciálne mohlo znížiť atraktivitu platformy pre inzerentov.
Kryptomeny a „not safe for work“ (NSFW) obsah, ktorý zahŕňa nahotu a pornografiu, sú najčastejšie témy záujmu medzi anglicky hovoriacimi pravidelnými používateľmi. Na druhú stranu klesá medzi používateľmi záujem o správy, šport a zábavu. Tweety na tieto témy sú však najžiadanejšie pre inzerentov.
Spoločnosť Twitter odmietla uviesť, aká veľká časť príspevkov je v anglickom jazyku alebo koľko peňazí získava od anglicky hovoriacich používateľov. Podľa niektorých analytikov je práve táto demografická skupina pre podnikanie Twitteru veľmi dôležitá.
Na základe správy pre investorov získala platforma v štvrtom štvrťroku viac príjmov z reklamy len zo Spojených štátov ako zo všetkých ostatných trhov dokopy a väčšina reklám v Spojených štátoch sa pravdepodobne zameriava na anglicky hovoriacich používateľov, uviedla Jasmine Enbergová, analytička spoločnosti Insider Intelligence.
Štúdia spoločnosti Twitter skúmala počet prehnane aktívnych používateľov tweetov v angličtine, ktorí prejavili záujem o danú tému, na základe účtov, ktoré sledovali, a ako sa tento počet používateľov za posledné dva roky menil.
Twitter mal motiváciu skúmať „znepokojujúce“ trendy medzi používateľmi, ktoré mohli byť maskované celkovým rastom denných aktívnych používateľov, a lepšie pochopiť pokles najaktívnejších používateľov spoločnosti, uvádza sa v dokumentoch. Štúdia nedospela k žiadnym konkrétnym záverom o tom, prečo počet aktívnych používateľov platformy klesá.
Hovorca spoločnosti Twitter na žiadosť o vyjadrenie k zisteniam interných dokumentov, v pondelok uviedol: „Pravidelne vykonávame výskum najrôznejších trendov, ktoré sa vyvíjajú na základe toho, čo sa deje vo svete. Naše celkové publikum naďalej rastie a v druhom štvrťroku 2022 dosiahlo 238 miliónov mDAU (monetizovateľní denní aktívni používatelia)," uviedol hovorca.
Obsah „not safe for work“
Z prieskumu vyplynulo, že vzrástol počet prehnaných používateľov, ktorí sa zaujímajú o NSFW a obsah zameraný na kryptomeny. Twitter je jednou z mála veľkých online platforiem, ktoré povoľujú nahotu v príspevkoch, obsah pre dospelých údajne tvorí 13 percent Twitteru.
Inzerenti sa vo všeobecnosti vyhýbajú kontroverzii alebo nahote v obave, že to poškodí značku. Významné spoločností ako napríklad Dyson, PBS Kids a Forbes pozastavili reklamy kvôli účtom, ktoré na Twitteri nabádali na detskú pornografiu, uviedla v septembri agentúra Reuters.
Twitter reagoval na septembrovú reportáž vyhlásením, že „netoleruje sexuálne zneužívanie detí“ a investuje viac prostriedkov do boja proti tomu.
Interné dokumenty ukázali, že najaktívnejší anglicky hovoriaci používatelia Twitteru sa tiež čoraz viac zaujímali o kryptomeny, pričom koncom roka 2021 dosiahli historicky najvyšší počet. Záujem o túto tému však od júnového prepadu cien kryptomien klesol a štúdia konštatovala, že kryptomeny nemusia byť v budúcnosti oblasťou záujmu.
Súčasní a bývalí zamestnanci Twitteru, uviedli, že sa obávajú Muskových výziev na menšiu cenzúru obsahu a jeho údajných plánov na prepúšťanie zamestnancov, čo podľa nich len zhorší kvalitu obsahu.
„Zničujúce“ straty
Témy, ktoré pôvodne robili z Twitteru populárnu platformu pre milióny používateľov, sú teraz medzi najaktívnejšími anglicky hovoriacimi používateľmi na ústupe.
Záujem o správy zo sveta, ako aj o liberálnu politiku, vykazoval prudký nárast počas významných historických udalostí, ako bol útok na Kapitol Spojených štátov 6. januára 2021. Odvtedy však tieto kategórie stratili najväčší počet častých používateľov Twitteru a nepreukázali žiadne známky zotavenia.
Twitter tiež stráca obrovské percento častých používateľov, ktorí sa zaujímajú o módu alebo celebrity. Títo používatelia pravdepodobne odchádzajú na konkurenčné platformy, ako je Instagram a TikTok, napísal výskumník spoločnosti Twitter. Prekvapivý je tiež pokles záujmu o elektronické športy a online streamované osobnosti, ktoré zvykli byť na Twitteri populárne.
„Zdá sa, že je značný rozdiel medzi tým, čo si môžem pod hodnotami našej spoločnosti predstaviť, a našim trendom rastu,“ napísal jeden z výskumníkov Twitteru.