Vedúci pracovníci v odvetví polovodičov už druhý rok po sebe označili automobilový priemysel za hlavný očakávaný zdroj ich príjmov pre nasledujúci rok. Hneď za ním sa umiestnila umelá inteligencia. Tá sa zároveň stala jednou z top 3 strategických priorít v sektore, spoločne s kvalifikovanou pracovnou silou a bezproblémovým dodávateľským reťazcom. Vyplýva to z prieskumu spoločností KPMG LLP a Global Semiconductor Alliance.
Pokiaľ ide o rast tržieb v polovodičovom odvetví, manažéri sú výrazne optimistickejší ako v minulom roku. Až 85 percent z nich predpovedá, že príjmy odvetvia v nadchádzajúcom roku porastú, vlani malo tento názor iba 64 percent. Zároveň má 83 percent respondentov pozitívne vyhliadky aj čo sa týka rastu tržieb ich spoločnosti. Prognózy jeho tempa sú však o niečo nižšie. Kým v tomto roku očakávajú rast tržieb o viac ako desať percent približne 4 z 10 opýtaných, v uplynulom roku ich bola polovica.
Dopyt po elektromobiloch stúpa
Automobilový sektor opäť potvrdil svoje prvenstvo ako najdôležitejšie odvetvie zdroja príjmov pre polovodičový priemysel. Bezdrôtová komunikácia, ktorá sa v prieskume niekoľko rokov umiestňovala na prvom mieste, sa v minulom roku posunula na druhé miesto a tento rok skĺzla na zdieľané tretie miesto spolu Cloud/dátovými centrami a internetom vecí.
„Dopyt po elektromobiloch každým rokom stúpa. Nie je preto prekvapením, že práve automobilový sektor najviac podporuje rast odvetvia polovodičov – v elektromobiloch je násobne viac polovodičov ako v autách so spaľovacím motorom. Rýchly vzostup umelej inteligencie však môže v budúcnosti predbehnúť v dopyte po polovodičoch automobilový priemysel,“ uviedol výkonný riaditeľ a sektorový líder pre automobilový priemysel KPMG na Slovensku Peter Nemečkay.
O ľudí s technologickým vzdelaním je záujem
Rovnako ako v uplynulých dvoch ročníkoch, považujú manažéri za najväčšie riziko pre polovodičový priemysel v najbližších troch rokoch chýbajúci talent. O ľudí s technologickým vzdelaním je na trhu veľký záujem a súperia o nich mnohé spoločnosti. Rozvoj a udržanie pracovnej sily je preto pre respondentov na vrchole strategických priorít.