Šéfka nemeckej automobilovej asociácie VDA Hildegard Müllerová kritizovala EÚ za to, že politickou cestou spôsobuje zdražovanie výroby vozidiel. Podľa nej to podkopáva ciele priemyselnej politiky bloku, píše Euractiv.
Čoraz väčšie obavy z priemyselného exodu vyvolali v Bruseli a Berlíne diskusie o tom, ako zaistiť priemyselnú výrobu v Európe. Asociácia nemeckých výrobcov automobilov kritizuje ohlásenú priemyselnú politiku za to, že „nie je v súlade s potrebami odvetvia“.
Müllerová počas konferencie VDA v stredu vyzvala na prijatie priemyselnej politiky, ktorá by nerobila rozhodnutia za spoločnosti.
Navrhované emisné normy Euro 7 stanovujú najnižšiu úroveň emisií znečisťujúcich látok, akými sú oxidy dusíka a tuhé častice. Podľa VDA nie je možné tento povinný cieľ do júla 2025 splniť.
Asociácia argumentuje, že následkom týchto noriem by nastal odliv investícií určených na výrobu elektrických vozidiel, keďže spoločnosti by museli tieto prostriedky naliať do technológií v oblasti spaľovacích motorov s cieľom splniť prísnejšie emisné normy.
„Táto politika ide proti priemyslu a v konečnom dôsledku aj proti klíme,“ dodala Müllerová.
Najvýznamnejšími výzvami v oblasti transformácie automobilového priemyslu sú podľa šéfky VDA dostupnosť čistých energií a kľúčových surovín. Pokiaľ ide o suroviny, Müllerová by privítala založenie „agentúry pre suroviny“ na úrovni EÚ, ktorou by sa predchádzalo rozvoju nových obchodných závislostí.
EÚ by podľa Müllerovej mala s cieľom poskytnúť európskemu automobilovému priemyslu nové vývozné trhy uzavrieť viac obchodných dohôd s tretími krajinami. Ako príklady uviedla africké krajiny, štáty Perzského zálivu, Brazíliu či Indiu.