Francúzsky výrobca alkoholických nápojov Rémy Cointreau zaznamenal v prvom kvartáli súčasného obchodného roka pokles organických tržieb, čo je do veľkej miery dôsledok slabšieho dopytu na kľúčovom americkom trhu. Spoločnosť však očakáva, že v druhom polroku sa tržby v USA výrazne zvýšia.
Výrobca koňaku Rémy Martin a pomarančového likéru Cointreau uviedol, že v prvom štvrťroku obchodného roka 2023/2024, čo predstavuje obdobie od apríla do konca júna, dosiahli tržby 257,5 milióna eur. To na organickej báze predstavuje pokles o 35 percent. Rozsah poklesu bol tak mierne slabší, než odhadovali analytici, ktorí očakávali pokles tržieb na organickej báze o 35,6 percenta.
Tržby v kľúčovej divízii koňakov však zaznamenali pokles o 44,7 percenta. Dôvodom bol výrazne slabší dopyt v USA. Ten prekonal aj vysoký rast tržieb na čínskom trhu, kde ich podporilo oživenie dopytu v baroch a reštauráciách.
Do konca roka však Rémy Cointreau očakáva zvýšenie dopytu v USA a vysoký rast na ostatných trhoch, najmä vďaka Číne, ale aj pre solídny dopyt v ďalších štátoch Ázie a v regióne Európa a Blízky východ. Za celý obchodný rok počíta firma so stagnáciou organických tržieb, keďže výrazné zotavenie v 2. polroku iba vykompenzuje očakávaný prudký pokles tržieb za prvý polrok.