Poistenec Sociálnej poisťovne (SP) v karanténe, môže odmietnuť pandemickú PN, karanténu však po návrate z červených krajín musí dodržiavať. Informoval o tom vo štvrtok riaditeľ odboru komunikácie s verejnosťou SP Peter Višváder.
,,Viacerí občania sa v súčasnosti obracajú na SP s otázkou, či môžu odmietnuť pandemickú PN, ak sa po návšteve rizikovej, tzv. červenej krajiny alebo kontakte s človekom pozitívnym na ochorenie Covid-19 cítia dobre a so zamestnávateľom sa dohodnú, že budú pracovať z domu," vysvetlil Višváder. Sociálna poisťovňa ich preto upozorňuje, že takáto možnosť existuje. Ošetrujúci lekár však pandemickú PN vypísať musí, následne poistenec môže odmietnuť nárok na pandemické nemocenské.
Boj o zdravotné poistenie sa začína. Na trhu, aj v politike
SP zároveň pripomína, že ak sa poistenec vrátil z tzv. červenej krajiny a musí ísť do karantény alebo izolácie, je povinný registrovať sa na stránke https://korona.gov.sk/ehranica/ a telefonicky či e-mailom skontaktovať svojho ošetrujúceho lekára, ktorý mu vypíše pandemickú PN. ,,Lekár toto potvrdenie o dočasnej PN zašle do SP aj s uvedením telefonického kontaktu na poistenca. Sociálna poisťovňa následne telefonicky kontaktuje poistenca v karanténe s otázkou, či si chce uplatniť nárok na pandemické nemocenské, alebo nie," vysvetlil postup Višváder.
Ak teda poistenec chce pracovať z domu, potom sa konanie o nároku na pandemické nemocenské vôbec neuskutoční. V tejto fáze teda môže poistenec dávku odmietnuť. ,,Zároveň platí, že poistenec je povinný o vzniknutej situácii (karanténe/izolácii) bezodkladne informovať svojho zamestnávateľa," poznamenal Višváder.