Napriek otvorenej možnosti zmeniť zdravotnú poisťovňu až do konca septembra, poistenci Všeobecnej zdravotnej poisťovne môžu už teraz čeliť pokusom o nekalé prepoisťovacie praktiky. VšZP opäť zaznamenáva zvýšený počet podnetov od poistencov na podvodné konanie jednotlivcov a vyzýva svojich klientov k ostražitosti a overovaniu si informácií. Finanční agenti podľa VšZP aktuálne najčastejšie oslovujú poistencov emailom alebo osobne na sídliskách miest či vo vlakoch.
Súčasťou ich praktík je šírenie rôznych zavádzajúcich tvrdení týkajúcich sa poskytovania zdravotnej starostlivosti, finančnej kondície poisťovne či benefitného produktu Peňaženka zdravia.
„Evidujeme tiež prípady zavádzania pri podpise prihlášky, keď je poistencom tvrdené, že ide napríklad len o anketu a nemajú vedomosť o tom, že podpisujú zmenovú prihlášku. Objavili sa tiež prípady nátlaku, kedy sú klienti nútení k okamžitému podpisu prihlášky," uvádza poisťovňa. Všeobecná zdravotná poisťovňa rázne odmieta tieto klamlivé tvrdenia a nátlakové postupy, zároveň vyzýva verejnosť k opatrnosti.
„Výber zdravotnej poisťovne má byť slobodným rozhodnutím. Práve také neférové konanie môže skomplikovať dostupnosť zdravotnej starostlivosti a zdravotný stav oklamaných ľudí. Obchodné ciele nesmú byť nadradené nad zdravie ľudí,“ varuje poisťovňa.
Pred prípadnou zmenou zdravotnej poisťovne sa odporúča overiť si pravdivosť tvrdení na klientskych pracoviskách VšZP, na call centre alebo prostredníctvom iných dostupných komunikačných kanálov poisťovne. Poistenci, ktorí sa stali obeťou nekalého prepoisťovania alebo majú takéto podozrenie, by sa mali obrátiť na najbližšiu pobočku VšZP. Pracovníci poisťovne im pomôžu so späťvzatím prihlášky.