Slovenská pošta zaznamenala v ostatných týždňoch prípady podvodných a phishingových aktivít, cieliacich na získanie citlivých údajov klientov. Šíria sa prostredníctvom SMS a e-mailov, ktoré môžu vzbudzovať dojem, že sú odoslané z pošty. „Zákaznícke centrum v úvode roka zaznamenalo aj zvýšený počet hlásení o podvodných volaniach,“ dodal hovorca Slovenskej pošty Martin Guzi.
Podvodné SMS prichádzajú z telefónneho čísla s predvoľbou Maroka. Požadujú doplnenie kontaktných údajov, iné informujú o vrátení balíka na sklad pre nepresnú adresu, alebo vyzývajú na doplatenie cla. „Všetky SMS mali spoločný príznak, že ich odosielateľom je Slovenská pošta. Išlo ale o falošné správy, v ktorých podvodníci zneužili dobré meno spoločnosti,“ upozornil Guzi.
Slovenská pošta zaznamenala viac ako 50 rôznych typov podvodných e-mailov a SMS. „Niektoré z nich uvádzajú aj možnosť vyhrať v súťaži hodnotné ceny či zapojiť sa do prieskumu a vyhrať hotovosť. Ich súčasťou býva priložený link falošnej webovej stránky, kde požadujú zadanie platobných údajov,“ priblížil hovorca.
Pri telefonátoch sa podvodníci môžu vydávať za zamestnancov pošty a žiadať osobné údaje alebo poplatok, aby mohli doručiť zásielku. Stáva sa, že volajú z utajeného čísla a tvrdia, že pošta štandardne takéto čísla využíva. „Pracovníci a kuriéri pošty nikdy nevolajú z utajeného telefónneho čísla. Slovenská pošta taktiež nikdy nežiada úhradu poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS,“ zdôraznil Guzi.
Ďalšie dôležité správy
