Národná banka Slovenska opakovane zaznamenala podvodné konanie subjektov, ktoré sa vydávajú za jej zamestnancov. Telefonicky kontaktujú ľudí s informáciou, že si cudzia osoba v ich mene zriadila viacero finančných produktov. Napríklad otvorila bežné účty, alebo zablokovala či zrušila už existujúce finančné produkty. Snažia sa tak získať citlivé osobné údaje, prípadne získať prístup k bežnému účtu klienta.
„Ide o podvodné konanie. Je nebezpečné, pretože volajúci – aktuálne vystupujúci pod menom Peter Martin – navodzuje stav ohrozenia financií a vydáva sa za zamestnanca NBS. Už pri prvotnom kontakte podvodníci disponujú niektorými informáciami o ľuďoch, čím sa snažia zvýšiť dôveryhodnosť. Kontakt prebieha telefonicky, ale môže sa objaviť aj cez sociálne siete, e-mail či správy v aplikáciách,“ uviedla banka.
Inštitúcia apeluje na klientov, aby komunikáciu obmedzili a neposkytovali žiadne svoje údaje či kópie dokladov.