Internetoví podvodníci prišli s novým trikom. Na sociálnej sieti X zakladajú falošné profily leteckých spoločností, pomocou ktorých sa snažia z menej pozorných používateľov vylákať citlivé osobné údaje. Upozornil na to spravodajský server BBC.
Snažia sa získať telefónne číslo
Podvodníci prehľadávajú príspevky na sociálnej sieti cez automatizovaný softvér. Následne reagujú na otázky alebo sťažnosti, v ktorých používatelia označujú profily skutočných leteckých spoločností. Jeden cestujúci sa napríklad sťažoval skutočnému účtu Wizz Air (@wizzair) v súvislosti s meškaním jeho letu, okamžite mu odpovedali dva falošné profily vydávajúce sa za túto leteckú spoločnosť.
„Oba používali takmer identické formulácie, ospravedlňovali sa za nepríjemnosti a tvrdili, že záležitosť už odovzdali príslušnému oddeleniu, a žiadali o číslo na WhatsApp pre prípadnú pomoc prostredníctvom osobnej správy,“ uviedla britská spotrebiteľská organizácia Which?.
Which? navyše konštatovala, že na sociálnej sieti možno nájsť falošný profil väčšiny aeroliniek pôsobiacich na území Spojeného kráľovstva, vrátane spoločností British Airways, easyJet, Ryanair, Virgin Atlantic alebo Wizz Air.
Podvodníkom hrozí trvalé pozastavenie účtu
Nahlasovanie podvodných účtov podľa Which? zatiaľ príliš nefunguje. „Na sieti X si nesmiete neoprávnene prisvojiť identitu jednotlivcov, skupín ani organizácií, prípadne používať falošnú identitu za účelom klamania druhých,“ reagoval hovorca siete. Dodal, že týmto účtom hrozí trvalé pozastavenie účtu.
„Pokračujeme v nahlasovaní falošných účtov na sociálnych sieťach a radi by sme zákazníkom pripomenuli, aby nikdy cez tieto kanály neoznamovali svoje osobné údaje. Cestujúci by nás mali kontaktovať cez reklamačný formulár alebo zákaznícku linku,“ zdôraznil tlačový hovorca Wizz Air. Hovorca easyJetu dodal, že zákazníci majú sledovať iba oficiálny profil spoločnosti, ktorý je označený zlatou fajkou.